Comunicació i família >

Comunicació i la família

La televisió, els mitjans audiovisuals i multimèdia han passat a ocupar un paper preeminent a la nostra vida. I pels nens i els adolescents de l'inici del segle XXI són tot un "mitjà" on es desenvolupen amb naturalitat i destresa davant les pantalles i els teclats. És per això que ara més que mai a casa ens hem de saber comunicar amb els nostres fills.

Avui dia tothom té accés als mitjans de comunicació (televisió, radio, premsa, internet,...) sobretot els més petits de la familia, i precisament per aquest motiu els pares tenen més responsabilitat que mai perquè han d'ensenyar als seus fills que no tot el que veuen és real o que no tot el que surt per televisió és bo. Si els pares no eduquen bé a un fill davant aquest bombardeig d'informacio i de tecnologia els nens poden distorcionar la realitat i tenir greus problemes socials i emocionals.

Això no vol dir que la televisió i els altres mitjans de comunicació siguin dolents per als infants, tot el contrari, són molt beneficiosos però sempre que se'ls ensenyi a diferenciar allò real de allò fictici i a tenir uns criteris adequats a l'hora de veure televisió.

En aquesta web obtindran informació sobre aquests criteris televisius i altres informacions sobre la comunicació i la família.