- Proporcionar resposta educativa
als alumnes desmotivats i/o amb actitud de rebuig al sistema escolar
.
- Endegar un procés que busqui millorar l'equilibri personal
i unes relacions interpersonals més satisfactòries ,
aprenentatge d'habilitats socials . Caminar cap un millor autoconcepte
i autoestima . Capacitació per l'aprenentatge de les coses
que els mereixen interès i creació d'expectatives de
futur.
- Domini a nivell bàsic i funcional de les competències
instrumentals.
- Desenvolupar les habilitats més personals per a una propera
inserció social i laboral.
- Sentir que tenen un lloc a l' IES i apreciar-lo com a espai propi.
Fer-hi aportacions on es reconeguin les seves habilitats personals
i de servei a la comunitat.
- Aconseguir donar-los una atenció ajustada a les competències
i qualitats personals per avançar en l'aprenentatge.
- Possibilitar i facilitar un bon clima de treball per potenciar actituds
bàsiques de convivència , respecte i tolerància
.
- Buscar com atribuir sentit a l'aprenentatge escolar.
- Potenciar valors com la sinceritat, la responsabilitat , el compromís
personal i grupal , la companyonia , el respecte personal i social
, la superació i l'esforç.
- Fonamentar l'aprenentatge de la cultura general per que sigui el
camí que els ajudi a aprendre en el seu futur .
- Orientar als alumnes escolar i professionalment . Procurar despertar
els interessos formatius i professionals.
- Implicar , només quan sigui possible, a les famílies
en els objectius educatius i millorar les seves relacions amb el centre
presentant alternatives viables a les necessitats educatives dels
seus fills.
Activitats
d'aprenentatge
Han d'estar sempre orientades
a la obtenció de resultats pràctics i funcionals que
es puguin percebre com a útils i aplicables a la vida quotidiana
. Es important fer el treball a l'entorn d'una activitat que els pugui
engrescar o motivar.
- Preparar una visita cultural
o turística.
- Establir un itinerari .
- Planificar i preveure despeses.
- Cercar informació , saber on i com adreçar-s'hi .
- Simular o realitzar una entrevista.
- Redactar anuncis.
- Publicar una noticia .
- Dissenyar i construir un objecte , moble , joia, joguina..
- Veure diferents materials i comparar qualitats i preus .
- Comprar. Revisar comandes. Fer factures
- Ajudar en el manteniment del centre. Fusteria, pintura , trasllats
, decoracions temporals , informàtica.
- Participar en les propostes ecològiques a nivell actiu...
Quimi Vinyolas,
professora
Taller de ceràmica i escultura
Disposem de dos torns en
una aula específica on treballem amb llibertat, vestint roba
adequada per fer aquesta feina. Compartim l'aprenentatge al torn amb
el moldejat de peces (plats, tasses, bols,...). Els consells de la
formadora ens introdueixen en la tècnica del treball.
Taller de teixit
És un dels tallers
que té més èxit, per la rapidesa en l'aprenentatge
de la tècnica i pels resultats obtinguts, que són espectaculars.
Hem començat per una alfombreta. Tenim autonomia per treballar
segons el nostre gust en las combinacions de colors i disseny. Ens
veiem capaços, en un futur, de poder fabricar una catifa per
casa; tot depèn de la voluntat i la paciència. L'ambient
és molt agradable i el formador te molta paciència i
sap ensenyar molt bé.