Projecte Horitzó, 07/08

Projecte Horitzó, 06/07
Aula Oberta

Els objectius del projecte

Es defineixen com a prioritaris els següents :

- Proporcionar resposta educativa als alumnes desmotivats i/o amb actitud de rebuig al sistema escolar .
- Endegar un procés que busqui millorar l'equilibri personal i unes relacions interpersonals més satisfactòries , aprenentatge d'habilitats socials . Caminar cap un millor autoconce
pte i autoestima . Capacitació per l'aprenentatge de les coses que els mereixen interès i creació d'expectatives de futur.
- Domini a nivell bàsic i funcional de les competències instrumentals.
- Desenvolupar les habilitats més personals per a una propera inserció social i laboral.
- Sentir que tenen un lloc a l' IES i apreciar-lo com a espai propi. Fer-hi aportacions on es reconeguin les seves habilitats personals i de servei a la comunitat.
- Aconseguir donar-los una atenció ajustada a les competències i qualitats personals per avançar en l'aprenentatge.
- Possibilitar i facilitar un bon clima de treball per potenciar actituds bàsiques de convivència , respecte i tolerància .
- Buscar com atribuir sentit a l'aprenentatge escolar.
- Potenciar valors com la sinceritat, la responsabilitat , el compromís personal i grupal , la companyonia , el respecte personal i social , la superació i l'esforç.
- Fonamentar l'aprenentatge de la cultura general per que sigui el camí que els ajudi a aprendre en el seu futur .
- Orientar als alumnes escolar i professionalment . Procurar despertar els interessos formatius i professionals.
- Implicar , només quan sigui possible, a les famílies en els objectius educatius i millorar les seves relacions amb el centre presentant alternatives viables a les necessitats educatives dels seus fills.

Activitats d'aprenentatge

Han d'estar sempre orientades a la obtenció de resultats pràctics i funcionals que es puguin percebre com a útils i aplicables a la vida quotidiana . Es important fer el treball a l'entorn d'una activitat que els pugui engrescar o motivar.

- Preparar una visita cultural o turística.
- Establir un itinerari .
- Planificar i preveure despeses.
- Cercar informació , saber on i com adreçar-s'hi .
- Simular o realitzar una entrevista.
- Redactar anuncis.
- Publicar una noticia .
- Dissenyar i construir un objecte , moble , joia, joguina..
- Veure diferents materials i comparar qualitats i preus .
- Comprar. Revisar comandes. Fer factures
- Ajudar en el manteniment del centre. Fusteria, pintura , trasllats , decoracions temporals , informàtica.
- Participar en les propostes ecològiques a nivell actiu...

Quimi Vinyolas, professora

Taller de ceràmica i escultura

Disposem de dos torns en una aula específica on treballem amb llibertat, vestint roba adequada per fer aquesta feina. Compartim l'aprenentatge al torn amb el moldejat de peces (plats, tasses, bols,...). Els consells de la formadora ens introdueixen en la tècnica del treball.

Taller de teixit

És un dels tallers que té més èxit, per la rapidesa en l'aprenentatge de la tècnica i pels resultats obtinguts, que són espectaculars. Hem començat per una alfombreta. Tenim autonomia per treballar segons el nostre gust en las combinacions de colors i disseny. Ens veiem capaços, en un futur, de poder fabricar una catifa per casa; tot depèn de la voluntat i la paciència. L'ambient és molt agradable i el formador te molta paciència i sap ensenyar molt bé.

Webs: Xarxa Aules Obertes · Kampus · Recursos per al professorat de les Aules obertes