Departaments

Projecte Horitzó, 06/07
Nadal · Carnaval · Festa medieval · Barcelona · Madrid

OBJECTIUS

Es tracta de donar resposta educativa a l'alumnat que a través de la via ordinària no assoliria el conjunt de competències bàsiques. El projecte vol lograr el progrés de l'alumne de manera autònoma i la seva correcta integració social i laboral. Els objectius generals del projecte són:

- Desenvolupar habilitats i conèixer les tècniques per utilitzar correctament la documentació administrativa en un entorn laboral i social.
- Saber utilitzar els recursos que ofereixen les noves tecnologies.
- Fomentar el treball cooperatiu per enriquir-se en experiències, coneixements i aprenentatges.
- Aprendre a planificar i organitzar les tasques.

I les àrees de treball: llengües, matemàtiques, competències bàsiques i habilitats socials i les TIC.

CONTINGUTS

- Formació: 21 hores setmanals. Llengua, Ciències socials , Experimentals , Matemàtiques , Anglès , Educació Física , Educació artística , crèdits variables i tutoria.
- Orientació professional i laboral: 3 hores setmanals.
- Tallers: 6 hores setmanals. Els tallers són dirigits per persones especialitzades. Comptem amb la col·laboració dels ajuntaments que subvencionen el cost de les activitats. Actualment es treballa en escultura, ceràmica, tapís i construccions amb paper.

FORMACIÓ

Estem treballant en un projecte que l'hem anomenat "Te'n surts amb els papers?". Nosaltres l'hem dissenyat. La nostra tutora, la professora Quimi Vinyolas, ens va demanar que fessim una relació de les coses que ens agradaria aprendre, que necessitavem saber per integrar-nos al món laboral. Entre tots vàrem preparar una llista que és la base del nostre treball. Posem interès en la feina per què és el que nosaltres volíem saber i aprendre. L'ambient de treball és bo i participatiu. Entre nosaltres, en general, som legals i compartim feina, alegries i ... el que faci falta.

TALLER DE CERÀMICA

El fem cada dijous. S'ha començat a mig novembre. La formadora és la senyora Maia i ens ensenya a tornejar. Disposem de dos torns en una aula específica on treballem amb llibertat, vestint roba adequada per fer aquesta feina. Compartim l'aprenentatge al torn amb el moldejat de peces (plats, tasses, bols,...). Escoltem els consells de la Maia per lograr adquirir una bona tècnica. Tot treballant ho passem bé ja que la formadora és simpàtica, agradable i disposada a ajudar-nos.

TALLER DE TEIXIT

Un dels tallers que té més èxit és el de teixits, on el senyor Babeus ens ensenya a fer catifes. A poc a poc aprenem a teixir bé. Hem començat per una alfombreta. Tenim autonomia per treballar segons el nostre gust en las combinacions de colors i disseny. Ens veiem capaços, en un futur, de poder fabricar una catifa per casa; tot depèn de la voluntat i la paciència. L'ambient és molt agradable i el formador te molta paciència i sap ensenyar molt bé.