Comiat batxillerat 2008
Festa de comiat dels alumnes de 2n de batxillerat, promoció X, maig 2008

Bona nit a tothom. M'han encarregat que obri aquest acte de comiat dels alumnes de segon de batxillerat, els que vau començar el 2002 i acabeu ara, el 2008.

Quan dius 2002 això queda ja tan lluny ! en aquest cas podem dir amb certesa que queda molt lluny en el temps i en l'espai. En l'espai, perquè ja no existeix.. però jo encara tinc molt present aquell últim barracó, el número 5, on vau començar alguns dels que esteu ara aquí el vostre primer d'ESO, allà al costat de l'aula d'informàtica, en una classe on espetegava un sol que ens fregíem lentament aquelles primeres tardes de juny... Em complau molt veure que molts dels que em vau patir aquell curs esteu avui aquí.

I en el temps! Evidentment! Encara recordo aquells nens que éreu! Aixecant el dit per tot, amb tantes coses per explicar... no sé que en queda d'aquells nens i de totes les seves preguntes, només sé que aquestes paraules que ara us dic van dirigides a nois i noies, m'atreveixo a dir ja homes i dones.

I és que els professors d'institut tenim a les nostres mans un dels moments més importants de les vostres vides, els anys en què deixeu la infància per entrar, després de l'institut, al món dels adults.

Beneïda adolescència la que ens toca compartir amb vosaltres!, primaveres i tardors, estius i hiverns, deures, exàmens, debats a tutoria, hormones a granel, sortides i excursions, viatges, esquiades, els primers amors i les millors anècdotes ... no em feu parlar !

Veureu com sense voler, d'aquí a uns anys us trobareu un dia recordant amb els amics allò que va passar a l'institut, parlant d'aquells companys o professors, d'aquell any, d'aquell curs, de tots aquells moments i passarà el temps i aquest serà un vincle que us seguirà unint, perquè, us agradi o no, aquí dins, entre aquestes quatre parets, s'hi han forjat moltes coses ...

No sé si haureu trobat les respostes que buscàveu quan vau començar primer d'ESO, no sé si haurem sabut ensenyar-vos tot allò que necessitàveu, no sé si hem sabut ajudar-vos quan calia, si us hem dit la paraula correcta o donat el consell oportú... no sé si hem sabut! El que si us asseguro és que tots els que hem passat per les vostres classes hem donat el millor de nosaltres, acadèmica i personalment

Avui és un dia per recordar mil coses, un final d'etapa, per emocionar-se, per fer balanç i bons propòsits i també reconèixer tots els afectes que heu anat consolidant durant aquest temps, els amics, els companys, els professors. És per això que avui han volgut estar amb vosaltres pares, germans, família i professors, els que han estat, els que som i un record molt especial per qui sempre portarem al cor, en Carles també avui és aquí.

Els comiats són tristos, acomiadar-se vol dir tancar portes, deixar enrera, posar fi , per això m'agradaria pensar que més que un comiat aquest acte d'avui és una festa de benvinguda plena d'alegria, a la nova vida que us espera fora d'aquí, a les vostres expectatives i il·lusions personals, als vostres projectes, i com és llei de vida, us escapareu per viure allò que el destí us ha preparat, però per això també penso que aquest és un acte de benvinguda, sé que tornareu a explicar-nos qualsevol dia què tal us va, ens agradarà molt que ho feu, teniu les portes obertes, ho dic de veritat.

Us desitgem el millor.

Per acabar, voldria donar les gràcies a tots els que heu estat preparant aquesta festa i que l'heu fet possible, sé que hi heu posat moltes hores i molta il·lusió tant professors , alumnes pares, els membres de l'AMPA. Moltes gràcies a tots per fer-ho possible.

Montse Jordà, professora directora
Hostalric, 16 de maig de 2008