logo índex inclusió 3a Part. Indicadors i preguntes
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
3a Part. Indicadors i preguntes
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Dimensió C Desenvolupar PRÀCTIQUES Inclusives Tornar a indicadors
A.1 Construir comunitat
C.1.4 L'alumnat s'implica activament en el seu propi aprenentatge
1) Es fomenta que l'alumnat assumeixi la responsabilitat del seu propi aprenentatge?

2) El professorat explica l'objectiu que té cada classe o unitat didàctica?

3) L’ambient de l’aula, l'organització i els recursos contribueixen a un aprenentatge autònom?

4) S’utilitza el suport o l’ajuda en bastida per tal que els alumnes puguin progressar en el seu aprenentatge i que, al mateix temps, els permeti aprofitar el coneixement i les habilitats que ja posseeixen?

5) Les programacions es comparteixen amb l'alumnat de manera que puguin elegir si volen treballar a un ritme més ràpid o aprofundir-hi més?

6) S’ensenya a l'alumnat la manera d’investigar i de redactar un informe sobre un tema?

7) L'alumnat és capaç d’utilitzar de forma independent la biblioteca i Internet?

8) S’ensenya a l'alumnat la manera de prendre notes de les lectures i dels llibres i a organitzar el seu treball?

9) S’ensenya a l'alumnat la manera de presentar treballs ja sigui oralment, per escrit o altres formes, individualment i en grups?

10) Es fomenta que els alumnes resumeixin verbalment i per escrit allò que han après?

11) S’ensenya a l'alumnat la manera de revisar les proves i els exàmens, propis o dels seus companys?

12) Es consulta l'alumnat sobre els suports que necessiten?

13) Es consulta l'alumnat sobre la qualitat de les classes?

14) S’implica l'alumnat a l’hora de dissenyar els materials didàctics per als companys?

15) Es permet que els alumnes elegeixin les activitats?

16) S’identifiquen els interessos de l'alumnat per construir el currículum a partir d'ells?

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7