logo índex inclusió 3a Part. Indicadors i preguntes
3a Part. Indicadors i preguntes
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Dimensió C Desenvolupar PRÀCTIQUES Inclusives Tornar a indicadors
A.1 Construir comunitat
C.1.5 Els alumnes aprenen col·laborativament
1) L'alumnat veu el fet d’oferir ajuda i rebre’n com una part normal de l’activitat de la classe?

2) S’estableixen normes perquè l'alumnat aprengui a esperar el torn a l’hora de parlar, escoltar i demanar aclariments als altres companys i al professor?

3) S'ensenya a l'alumnat a treballar en col·laboració amb els seus companys?

4) S'utilitzen de forma sistemàtica i regular mètodes d'aprenentatge cooperatiu (tutoria entre iguals, treball d'investigació, puzle, ensenyament recíproc...)?

5) L'alumnat comparteix de bona gana el seu coneixement i les seves habilitats?

6) L'alumnat sap que ajudar altres companys és una foma efectiva d'aprendre?

7) Els alumnes refusen correctament l'ajuda quan no la necessiten?

8) Les activitats de grups permeten que els alumnes es reparteixin les tasques i comparteixin després el que han après?

9) Els alumnes aprenen la manera de fer un informe conjunt a partir de les diferents contribucions del grup?

10) Quan alguns companys del grup estan enfrontats, els alumnes ajuden a tranquilitzar-los més que a excitar-los?

11) L'alumnat comparteix la responsabilitat d’ajudar a superar les dificultats que presenten alguns alumnes durant les classes?

12) S’implica l'alumnat a l’hora d’avaluar-se mútuament l’aprenentatge?

13) Dins dels equips de treball, els components del grup tenen clara la interdependència positiva (l'èxit individual depèn del del grup)?