Java amb BlueJ  

Mòdul 1  
Tornar presentació tema
    Pràctica 1 Pràctica 2 Pràctica 3 Pràctica 4 Pràctica 5  
 

 

 
 

L'objectiu d'aquest mòdul és prendre el primer contacte amb el llenguatge de programació Java i l'entorn de treball :

  • S'explica què vol dir que Java és un llenguatge multiplataforma, interpretat i compil·lat alhora
  • Es fa la instal·lació i es comprova el correcte funcionament del motor de Java i del programari corresponent al
  • S'elabora un primer programa per començar a entendre què vol dir que Java és un llenguatge orientat a objectes.

Tot i que aquest aspecte no es tractarà en aquest primer mòdul, és ben important exposar el fet que una de els característiques fonamentals de Java és que inclou la possibilitat d'enllaçar aplicacions que resideixen en una pàgina web, però que s'executen a l'ordinador del client: són els famosos applets. Un applet (pel costum generalitzat entre els usuaris, mantenim la paraula anglesa applet enlloc de l'acceptada normativament en català, miniaplicació) és un programa de característiques especials, escrit en el llenguatge Java. Quan accedim a una pàgina web que té un applet, només cal tenir instal·lat el programari anomenat màquina virtual de Java en el nostre ordinador per tal de poder activar el programa.

El que s'acaba de comentar és un dels aspectes de la versatilitat de Java per a múltiples plataformes de treball. Això mateix passa amb els propis programes.

El lema de Java és write once, run anywhere. Si escrius un programa en Java podrà córrer en practicament qualsevol tipus d'ordinador!!!

Les pràctiques d'aquest mòdul, que es comenten seguidament, enllacen de manera clara amb els objectius assenyalats.

 
     
     
Pràctica 1 Presentació del llenguatge  
     
  Aquesta pràctica consisteix en una explicació de les característiques del llenguatge i com s'aconsegueix que sigui multiplataforma.  
     
Pràctica 2
Instal·lació del motor de Java  
     
  Tot i que al llarg del curs no serà necessari treballar amb el motor de Java, sí que és imprescindible fer-ne la instal·lació i comprovar el seu correcte funcionament. Aquesta és la finalitat de la segona pràctica.  
     
Pràctica 2
Instal·lació del BlueJ  
     
  Atenent el fet que el treball directe amb el motor de Java és molt àrid, en aquesta segona pràctica instal·larem l'entorn , que serà on desenvoluparem la feina del curs i que ens permetrà un ús més cómode del Java i ens facil·litarà el seu aprenentage.  
     
Pràctica 2
Classes i objectes  
     
  Java és un llenguatge orientat a objectes. Què vol dir això i què són i què representen les classes?
Aquesta pràctica està destinada, mitjançant un primer contacte amb l'entorn a partir d'un exemple ja construït, a establir la relació entre classes i objectes i facilitar la comprensió d'aquest concepte fonamental.
 
     
Pràctica 2
Una passejada per dins de l'aplicació  
     
  En aquesta pràctica començarem a veure el codi de Java.
Amb l'ajut del nostre entorn de treball, , donarem un cop d'ull a la infrastructura pròpia de l'aplicació que hem fet servir en la pràctica anterior: n'analitzarem el codi i les variables que es creen i s'utilitzen quan s'engega l'aplicació.
 
     
 

 

Tornar al principi