Mòdul 1  

Pràctica 5:una passejada per dins de l'aplicació 
Tornar presentació tema
    Pràctica 1 Pràctica 2 Pràctica 3 Pràctica 4 Pràctica 5  
     
 

En la pràctica anterior has utilitzat l'entorn i has posat en marxa una petita aplicació formada por una única classe de Java. Has pogut distingir entre la classe Maquina i les seves instanciacions maquina1 i maquina2. Has pogut, també, utilitzar diferents mètodes incorporats dins de l'aplicació Maquina que t'han permès veure els productes disponibles, els seus preus, la seva disponibilitat, comprar una beguda,...

En aquesta pràctica donarem un cop d'ull a la infrastructura pròpia de la classe que ha permès la seva utilització: el seu codi i les variables que es creen i s'utilitzen quan l'aplicació es posa en marxa.

 
     
  El codi de l'aplicació  
     
 

La classe que hem utilitzat a la pràctica anterior funciona gràcies a un conjunt d'instruccions que la defineixen i defineixen les seves propietats: és el codi de l'aplicació.

  • La programació consisteix en generar un codi que pugui ser interpretat per l'ordinador i que permeti a l'usuari la utilització de l'aplicació.

Per visualitzar el codi de l'aplicació, situa el cursor a sobre de la classe Maquina i fes doble clic amb el botó esquerre del ratolí o utilitza l'opció Obrir editor del menu que apareix quan clicas a sobre de la classe amb el botó dret del ratolí:

Obtindràs una finestra amb el codi de la classe Maquina.

En els propers mòduls analitzaràs l'entorn d'edició i el propi codi de l'aplicació.

 
     
  L'inspector d'objectes  
     
 

L'entorn conté una eina especialment útil per analitzar les variables que utilitza l'aplicació i que permet entendre millor el seu funcionament: és l'inspector d'objectes.

Situa el cursor a sobre de l'objecte maquina1, clica el botó dret del ratolí i selecciona l'opció Inspeccionar.

  Obtindràs una primera pantalla amb un conjunt de variables utilitzades per l'aplicació:

Aquestes variables les has pogut veure definides en les primeres línies de codi d'una imatge anterior. Ara les veus com han estat implementades dins de l'aplicació. Son variables de tipus divers per emmagatzemar nombres i caràcters. Observa la variable nomProducte on apareix una fletxa que indica que apunta a una altre informació. Clica a sobre de la variable i observa el resultat

Conté el nombre d'elements de la variable (3) i els seus valors "aigua", "cervesa" i "llimonada", que el programa ens mostra entre " " perquè són cadenes de caràcters.

Clica sobre altres variables i observa els resultats. En propers capítols analitzaràs amb més profunditat tots aquests aspectes que ara nomès estàs observant superficialment i aprendràs a elaborar el codi del programa.