Java amb BlueJ  

Mòdul 2
Tornar presentació tema
    Pràctica 1 Pràctica 2 Pràctica 3 Pràctica 4 Pràctica 5 Pràctica 6  
 

 

 
 

En aquest mòdul començaràs a veure quin és l'aspecte real de les classes, com s'han d'escriure i amb quines peces estan fetes (camps, constructors i mètodes). Ho faràs a través d'un senzill projecte, desenvolupat en les pràctiques 1 a 4: un programa que serveix per a gestionar la despesa en trucades del teu telèfon mòbil.

 
     
  Aquest projecte, d'una sola classe, fa ben poca cosa: et permet carregar la targeta, consultar el saldo, canviar el preu de les trucades i anar restant saldo a mesura que fem trucades. Al llarg del mòdul li aniràs afegint funcionalitats.  
     
 

A través d'aquest projecte aprendràs com s'ha d'escriure una classe, com s'ho fa Java per assignar i desar valors, començaràs a veure els tipus de dades que sap reconéixer el llenguatge, estudiaràs com poden funcionar els mètodes i com pots escriure sentències que serveixen per a què el programa prengui decisions.

 
     
  Les pràctiques 5 i 6 desenvolupen un projecte una mica més complex: es tractarà de construir una "calculadora de fraccions", ara amb dues classes. Continuaràs amb l'estudi de les sentències de decisió, aprendràs a escriure bucles ("loops") i et proposarem que t'iniciïs en l'art d'escriure mètodes recursius.  
     
  Bona sort!  
     
Pràctica 1 Gestionar el mòbil  
     
  L'objectiu d'aquesta pràctica és l'observació del funcionament de la classe de Java que constitueix l'exemple que et presntem. Faràs treballar els seus mètodes per a obtenir resultats.  
     
Pràctica 2
Un Objecte de Java per dins  
     
  Ara ja estudiaràs a fons el codi font d'una classe de Java. Aprendràs a identificar, entendre i escriure una classe senzilla amb els seus camps, constructors i mètodes.

 
     
Pràctica 2
Camps, Paràmetres i Variables Locals. Els diferents tipus de mètodes.  
     
  Es presenten els tres tipus de variables amb què treballen les classes de Java: els camps, que ja coneixes, els paràmetres i les variables locals i s'exposa la classificació dels mètodes de Java segons la seva funcionalitat.

 
     
Pràctica 2
Les sentències de control condicionals  
     
  Pràcticament en la totalitat de les aplicacions informàtiques cal fer que els mètodes prenguin decisions en funció de l'estat dels objectes. En aquesta pràctica aprendràs a afegir als teus programes sentències de control condicionals per aconseguir l'objectiu indicat.  
     
Pràctica 2
Aritmètica i fraccions (I)  
     
  En aquesta pràctica i la següent es tracta de fer servir tot el que ja hauràs après fins ara (i aprendre algunes coses noves) per tal d'elaborar un projecte amb un cert grau de complexitat.
 
     
Pràctica 2
Aritmètica i fraccions (I)  
     
  Amb els mètodes que has elaborat en el transcurs de la pràctica anterior, ja tens els materials necessaris per escriure la classe central del projecte Aritmetica: la classe Fraccio.java.
 
     
 

 

Tornar al principi