Java amb BlueJ  

Mòdul 3
Tornar presentació tema
Pràctica 1 Pràctica 1 Pràctica 3 Pràctica 4 Pràctica 5 Pràctica 6  
 

 

 
 

Aquest mòdul està dedicat a exposar com es pot gestionar amb Java l'enmagatzemament i manipulació de llargues sèries de dades.

 
     
  A les pràctiques 1 i 2 aprendràs a construir i manipular matrius unidimensionals i una altra manera d'escriure bucles.  
     
  La pràctiques 3 i 4estan dedicades a una classe més sofisticada i ben pròpia de Java per a enmagatzamament de sèries de dades: la classe java.util.Vector. Mirarem d'aclarir-te una mica més els diversos tipus de dades que es poden manipular a Java i com fer-ne conversions (casting). Tot això s'esdevindrà mentre reprodueixes amb codi allò del garbell d'Eratòstenes, un procediment per a trobar una llista de nombres primers que vas aprendre a l'escola primària...  
     
  A la pràctica 5 hi veuràs una categoria especial de matrius: les cadenes de text (strings) que, sense que t'hi haguem fet parar gaire atenció, ja has anat fent servir des del principi d'aquest curs i, a la pràctica 6 entraràs a les tripes de les cadenes de text i treballaràs amb la codificació dels caràcters (lletres, signes, símbols) que les componen.  
     
  La distribució és aquesta:  
     
Pràctica 1 Matrius, vectors i altres cucs (I)  
     
 

Tots els llenguatges de programació tenen recursos per gestiodnar eficaçment aquelles situacions en què convé tenir un conjunt de dades, homogènies (totes del mateix tipus) o no, agrupades sota un únic nom de variable. Naturalment en aquesta pràctica comencem per les coses senzilles: les matrius en Java.

 
     
Pràctica 2
Matrius, vectors i altres cucs (II)  
     
  Es reprèn la feina de la pràctica anterior però ara amb l'objectiu d'aprende a automatitzar les coses. Al cap i a la fi, d'això tracta la informàtica.  
     
Pràctica 2
Matrius, vectors i altres cucs (III)  
     
  Podràs veure que el SDK de Java mitjançant els objectes de la classe java.util.Vector proporciona solucions a problemes diversos que sorgeixen amb l'ús de les matrius.

 
     
Pràctica 2 Matrius, vectors i altres cucs (IV)  
     
  Amb el que ja hauràs après quant a la manipulació de vectors, faràs una aplicació una mica més complexa (el garbell d'Eratòstenes) i aprendràs una cosa molt important: com fer casting (conversions) de tipus de dades.  
     
Pràctica 2
Paraules, frases, versos: tot són cadenes  
     
  El SDK de Java té classes molt diverses per a la manipulació dels elements de text i en aquesta pràctica se'n comença un estudi detallat amb una anàlisi dels objectes de la classe java.lang.String.

Els objectes de la classe java.lang.String representen cadenes. Una cadena (string en anglès, en el sentit de reguitzell, enfilall) és això: una tirallonga de caràcters de text posats en un cert ordre. En aquesta pràctica ho constataràs.
 
     
Pràctica 2
Caràcters, nombres, codis...  
     
  En aquesta pràctica es comenten aspectes històrics de la codificació de dades i s'expliquen alguns aspectes del tractament que en fa Java.
 
     
  Som-hi!  
     
 

 

Tornar al principi