|
Objectius de la unitat:
- Conèixer com crear, als documents, taules de continguts, taules
d'il·lustracions i índexs alfabètics.
|
|
|
|
Aprèn |
|
|
|
Taula de
continguts |
|
- Una taula de contingut és un llistat dels títols d'un document amb
la indicació dels números de pàgina. És el que es coneix
habitualment amb el nom d'Índex
del document.
- La manera més senzilla de configurar un document per a una taula de
continguts és utilitzar els estils Título
per als temes que volem que hi surtin; abans, a cada estil Título
se li ha d'haver assignat un nivell d'esquema en el document.
|
 |
- Creació d'una taula de
continguts
Per crear una taula de continguts cal seguir els
passos següents :
- Situar el punt d'inserció en el lloc on es vol situar la taula
de continguts.
- Escollir l'ordre Insertar | Índices
y tablas... | Tabla de contenido.

- Es pot escollir el tipus de format de la taula a igual que es pot
fixar fins a quin nivell de títols ha d'englobar.
Des del botó Opciones es poden
definir els estils i els nivells d'esquema utilitzats en el document,
en el cas que no s'hagin assignat abans.
- Fer clic sobre el botó Aceptar.
- Un cop s'ha creat la taula de continguts, es pot modificar el seu
aspecte amb Formato | Párrafo
i Formato | Fuente.
- Els números de pàgina de la taula de continguts
fan d'hipervincles amb l'apartat a què es refereixen. Si es
vol inserir una taula de continguts en un document que ja en té
una, el Word pregunta si es vol substituir l'existent.
|
 |
- Actualitzar una taula de continguts
- Si canvia el document de manera que afecti
la taula de continguts, es pot actualitzar l'esmentada taula de
la següent manera:
- Situar el cursor en qualsevol part de la taula de continguts.
- Prémer la tecla F9 per actualitzar el camp.
- Seleccionar el tipus d'actualització.
- Fer clic sobre el botó Aceptar.
|
|
|
|
Índex
alfabètic |
|
|
|
- Un índex és un llistat de paraules i frases d'un document imprès amb
indicació de les pàgines en què apareixen.
- Prèviament a la creació d'un índex s'han de marcar els termes que
s'han d'indexar.
|
 |
- Marcar les entrades de l'índex
- Seleccionar el text que s'ha d'indexar.
- Escollir l'opció Insertar | Índices
y tablas... | Índice.

- Fer clic sobre el botó Marcar entrada…,
presenta un altre quadre de diàleg.

- En l'apartat Entrada
es pot deixar el terme seleccionat o, si es vol, es pot modificar.
- Fer clic sobre el botó Marcar.
- El quadre de diàleg queda obert per continuar marcant noves entrades,
només cal seleccionar-les i fer clic sobre Marcar.
Per finalitzar cal fer clic sobre Cerrar.
|
 |
- Creació de l'Índex alfabètic:
- Una vegada marcats tots els termes que s'han d'indexar, es pot
inserir l'índex del document en el punt d'inserció demanant Insertar
| Índice y tablas... | Índice.
- El quadre de diàleg que obtindrem ens permet establir
les característiques i aspecte de l'Índex:
- Tipo
- Formatos
- Columnas
- Alinear números
- Carácter de relleno
- En crear un índex, el Word insereix un salt de secció abans i
després d'aquest.
- Automatització de la creació
de l'índex alfabètic:
- El Word permet "mecanitzar" el procés de marcatge d'entrades
si, prèviament, s'ha creat un document amb una taula que les contingui.
- Cal generar aquest document de forma que contingui una taula de
dues columnes que, a l'esquerra, contingui les paraules que el Word
haurà d'automarcar, al document on volem generar l'índex alfabètic
i, a la dreta, el valor que correspondrà en l'índex. Si es volen
fer subentrades per a una paraula, aquestes apareixeran separades
de l'entrada principal per dos punts. En el cas de les subentrades,
es començarà per l'estructura més complexa i s'acabarà per la més
senzilla i se situaran, en aquest ordre, dintre de la taula. Per exemple:
científic |
aprenentatge: científic |
intuitiu |
aprenentatge: intuitiu |
sistemàtic |
aprenentatge: sistemàtic |
aprenentatge |
aprenentatge |
- Un cop confeccionada la taula, cal desar el document per fer-lo
servir, posteriorment, en la tasca de marcatge d'entrades.
- Per marcar les entrades de l'índex al document principal, s'ha de
procedir de la següent manera:
- Insertar | Índice y tablas... |
Automarcar...
- Localitzar el fitxer que heu desat anteriorment i obrir-lo.
- El Word comença, automàticament, l'automarcatge.
- En acabar el procés es pot generar l'índex amb Insertar
| Índices y tablas... | Índice.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|