|
|
1. Què sé de música?
|
Control inicial dels coneixements musicals dels alumnes mitjançant diversos exercicis.
|
2. Ús de les eines
|
Manipulació de les eines informàtiques i primeres experimentacions amb el programa.
|
3. Pujant i baixant pel pentagrama
|
Definició de l'alçada del so mitjançant l'experimentació i l'audició de sons aguts i greus amb la seva representació gràfica. Incidència de l'alçada dels sons en la melodia.
|
4. Llarg i curt. Silenci!
|
Distinció de la duració del so per tal d'establir el sistema d'equivalències que la integra. Incidència d'aquesta qualitat en la melodia. Identificació de diferents compassos i tempos musicals.
|
5. Fem melodies
|
Realització d'exercicis nous en què s'utilitzen tots els conceptes desenvolupats en les activitats anteriors.
|
6. Forte, piano
|
Experimentació i audició amb la intensitat del so com a exercici de reflexió sobre la seva interpretació.
|
7. La paleta musical
|
Manipulació del timbre del so mitjançant el sintetitzador per entendre la seva utilització en la composició.
|
8. L'entramat musical
|
Identificació de diferents textures musicals a través de l'audició i de la pròpia creació.
|
9. Tres eren tres
|
Utilització de signes de duració nous: puntet, lligadura i treset.
|
10. Alterar i transportar
|
Ampliació de coneixements sobre l'alçada. Experimentació amb: alteracions, armadures i canvi a clau de fa.
|
11. Arquitectura musical
|
Anàlisi i creació d'estructures musicals simples: binària, ternària, variacions i rondo.
|
12. Som compositors
|
Creació per grups de diferents peces per formar una Suite.
|
|