|
Política
monetària
|
||
|
|
||
| 1. | Objectius terminals | |
| 2. | Continguts | |
| 3. | Desenvolupament dels continguts | |
| 4. | Objectius didàctics | |
| 1. | Objectius terminals | |
|
16. Descriure les funcions que realitza el sistema bancari en l'economia, i també les de l'autoritat monetària. 17. Explicar com una variació en l'oferta o la demanda de diner influeix en el tipus d'interès de mercat i com això afecta l'economia real. 18. Identificar les causes de la inflació, a partir de l'anàlisi d'exemples concrets, i valorar-ne els efectes sobre els diferents grups socials. 8. Utilitzar les eines elementals de càlcul (raons, proporcions, taxes de creixement, índex base 100) per comparar, en l'espai i el temps, dues magnituds o més, el pes d'una magnitud dins d'un agregat més ampli o la seva variació dins una sèrie temporal. Utilitzar el programari informàtic (fulls de càlcul i bases de dades) com a instrument per al tractament i la presentació de la informació econòmica. 9. Ser conscient de la necessitat d'homogeneïtzar les unitats de mesura, utilitzant les tècniques necessàries per passar de valors monetaris a valors reals i de valors globals a valors per càpita. 10. Identificar, a partir de dades històriques sobre l'economia catalana, espanyola o mundial, la tendència de creixement a llarg termini, com també les fluctuacions cícliques a curt termini. |
||
| 2. | Continguts | |
| Fets conceptuals i sistemes | ||
| 5.
Diner i sistema financer. 5.1. La demanda i l'oferta de diner. 5.2 Política monetària. 5.3 La inflació: causes i efectes. |
||
|
|
||
| Procediments | ||
|
2.
Anàlisi de dades. |
||
|
|
||
| Valors, normes i actituds | ||
| 1.
Relativisme. 1.2. Consciència de les possibilitats i les limitacions de la política econòmica per modificar el comportament del sistema econòmic. 1.3. Actitud crítica raonada davant les diferents opcions de política econòmica. 2. Entorn econòmic i social. 2.1. Interès i curiositat per conèixer i analitzar amb sentit crític i solidari els problemes econòmics actuals. 2.3. Interès per conèixer societats amb estructures socioeconòmiques diferents de la nostra. 3. Mètode de treball. 3.1 Hàbit en l'ús de diferents fonts d'informació econòmica com a base per a l'anàlisi de la realitat. 3.2 Hàbit de lectura raonada i crítica de la informació econòmica. |
||
| 3. | Desenvolupament dels continguts | |
|
1.
Política monetària i econòmica. 2.
El Sistema Europeu de Bancs Centrals (SEBC). |
||
|
|
||
| 4. | Objectius didàctics | |
|
||
|
|
||
|
|
||
| Orientacions didàctiques | ||
|
|
||