Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: L'espai ple. Com desenvolupar les habilitats lingüístiques a les UAC amb tècniques dramàtiques
Autoria: Joana Lloret Cantero
Modalitat: B1: cinc mesos.
Característiques: Aquest treball està format per una memòria, dos volums amb materials per l’aula i material informàtic de suport (la webquest Un viaje a los sanfermines).
La memòria conté un total de 49 pàgines on s’exposa la metodologia emprada, la programació de l’assignatura de llengua, el centre de recursos adreçat al professorat i la bibliografia utilitzada per al desenvolupament del treball.
El material per treballar la llengua a tercer conté un total de 91 pàgines; el material de quart, de 71 pàgines, va acompanyat d’una webquest.
Orientació del treball: Material per ser utilitzat a l’aula. Assignatura de llengua.
Temes i/o Identificadors: Didàctica; ensenyament; UAC; llengua; habilitats lingüístiques; teatre i ensenyament; dramatització; tècniques dramàtiques.
Destinataris: Segon cicle de l’Educació Secundària Obligatòria; Unitats d’Adaptació Curricular (UAC).
Resum: En aquest treball he elaborat una programació de l’assignatura de llengua per a l’alumnat de les UAC de segon cicle de l’ESO i un conjunt d’unitats didàctiques seqüenciades, basades en tècniques dramàtiques.
Malgrat les diferències entre les diferents tècniques, totes tenen en comú permetre l’anàlisi i la representació de la realitat personal i de l’entorn,  que l’alumnat pugui aportar a l’aula les seves vivències per treballar i per contrastar-la amb els seus companys i transformar l’aula en un escenari comunicatiu on l’alumnat pot desenvolupar diferents usos de la llengua. Per aquesta raó cal treballar actituds i valors que són positius per a la convivència dins la comunitat educativa i dins la societat.
La programació de l’assignatura s’ha organitzat en diferents àmbits d’ús de la llengua: el social, l’acadèmic, el de la ficció, el dels mitjans de comunicació i el laboral. Al llarg de cada curs es treballen tots els àmbits, organitzats al voltant dels procediments, i durant el darrer trimestre es desenvolupa una activitat global en què es recullen procediments treballats al llarg del curs.
He realitzat també una webquest, com a punt de partida d’una unitat, i he creat un “centre de recursos”, un apartat on es recullen referències a materials de diferent format i informacions complementàries per al professorat de l’assignatura en aquest nivell escolar.