circuits i ordinadors
circuits i ordinadors

Electronics WorkBench

Descripció

El programa que nosaltres utilitzarem és de tipus didàctic. No té moltes de les característiques dels programes professionals però és perfectament vàlid per al tipus de circuits amb què treballarem i és d'un ús molt fàcil. El programa s'anomena Electronics WorkBench del fabricant Interactive Image Technologies Ltd. Nosaltres disposem de la versió 4, encara que n'hi ha de més actuals i completes. També és disponible en versions de demostració limitades que es poden descarregar de la web del fabricant o podem trobar en llibres d'electrònica, entre ells varis de l'editorial ITP Paraninfo.

Parts principals

La part principal de la finestra del EWB l'ocupa l'esquema del circuit que estem simulant. En la imatge de sota encara no l'hem desat i per això el seu nom és "Untitled".

A la part esquerra trobem un "calaix" obert amb símbols de components que podem arrossegar a dins de la finestra del circuit per tal d'anar construint el que nosaltres volem.

A la part de dalt, sota els menús, trobem un conjunt d'instruments de laboratori que també podem arrossegar dins el nostre circuit i connectar-los a ell per tal de provar o mesurar el seu funcionament. Una vegada dins els circuit haurem d'engrandir-los fent doble clic a sobre.

Sota els instruments, i a sobre del circuit, veiem un conjunt de "calaixos" on trobarem tots els components necessaris per muntar qualsevol circuit. En la imatge n'hi ha un ressaltat en groc, que és el que es troba obert a sota, al costat del circuit. Només hem de clicar sobre un altre per obrir-lo.

Quan ja tenim el circuit muntat només haurem d'activar-lo (la seva simulació) i veure si funciona correctament amb les mesures o indicacions que apareixeran.

índex principal

conceptes teòrics