Les rúbriques permeten tant a alumnat com a professorat fer l'avaluació d'un procés complex o un projecte. El professorat tracta de definir diferents criteris d'avaluació fent una gradació d'assoliment. Així doncs, utilitza una graella on pot definir en un eix què és el que es vol avaluar i en l'altre eix es detalla el grau d'assoliment d'aquell ítem.
Les rúbriques són de gran utilitat per a l'alumnat perquè permeten saber:
- Quins són els objectius del procés, projecte o tasca.
- Què s'espera que acabi fent, resolent, coneixent.
- Com ha de realitzar la tasca, la gradació d'acompliment d'aquesta.
A la següent animació es pot apreciar diferents elements bàsics en la creació de rúbriques:
Rúbrica

A la rúbrica podem personalitzar els següents apartats:
- El títol
- Ítems a valorar
- Grau d'assoliment
- Descriptors
- Puntuació de cada descriptor
- Moviment de columnes i files
- Afegir o eliminar columnes i files
- Amb l'enllaç "aplica" accedim a un document que ens permet imprimir la rúbrica i fer una petita edició d'aquesta.
Rúbrica 02
