Activitats didàctiques

Construcció d'un teatrí

A partir dels esquemes que trobareu al material didàctic que complementa aquesta guia i modificant l’escala podeu construir un diorama de cartró, de dimensions més grans, en el qual es pugui confeccionar l’attrezzo d’algunes de les escenes d’òpera que apareixen a l’espectacle. Podeu desenvolupar aquesta activitat de manera interdisciplinar amb l’assignatura de Visual i Plàstica. Depenent de les possibilitats de l’alumnat es poden confeccionar els decorats i els personatges, i fins i tot, es pot muntar la representació d’un fragment d’alguna òpera o, inclús, del mateix espectacle D’òpera.

Attrezzo: Conjunt d’accessoris, tant de mobiliari com de decoració, que s’utilitzen en la realització d’una escenografia. També s’inclouen totes les peces que complementen la caracterització dels intèrprets i els objectes que aquests fan servir a l’escenari.

Mots encreuats

Fes clic a l'activitat per realitzar l'exercici de mots encreuats.

Inici Gran Teatre del Liceu D'Òpera Cercador a D'Òpera fllinares@pie.xtec.es
  Representació gràfica

Aprofitant la imatge d'un escenari, que trobareu en el material didàctic complementari, cada alumne pot dibuixar l'escena o el personatge preferit de l'espectacle D'òpera. També trobareu la imatge de Vivace per colorejar.