Plantes i Animals del nostre entorn

Crèdits
La major part de les fotografies(*) d'aquesta web són fetes per l'autor al llarg de molts passeigs per la natura.
La majoria procedeixen de les terres de Lleida (Montoliu de Lleida, Alòs de Balaguer, Vall de Boí i Vall de Cardós), tot i que també n'hi ha d'altres llocs de Catalunya.
Les fotos d'alguns peixos són fetes a l'Escola del Mar de Badalona.

Agraïments
(*) Algunes fotografies han estat cedides per: l' Eva Solanes, Jordi Bas Casas, Ferran Pestaña, Román Montull, Javier Pérez, Josep Maria Dalmau, Guillaume Doucet, Pascal Dubois, Sylvain Guillebault, Jacques Janin, Manel Soria, Josep Roca, Pierre Davoust, Claude Ruchet, Pedro Reina, Carlos Ciudad, a qui agraeixo la seva amabilitat. No es poden utilitzar sense el permís dels seus autors.

Altres imatges i alguns sons d'animals procedeixen del Banco de Imágenes y Sonidos del CNICE (Centro Nacional de Información y Comunicación Educativa) del Ministerio de Educación y Ciencia.

Igualment vull fer constar l'amabilitat d'Alberto Masi, qui m'ha permès utilitzar els sons corresponents als cants dels ocells, extrets de la seva web Suoni e canti degli uccelli d'Europa.

També vull deixar constància de la meva participació i col·laboració en el portal Biodiversidad Virtual.

I sobretot, als alumnes de la meva escola, el Ceip Feliu i Vegués de Badalona, pels seus comentaris positius sobre la tortuga, l'abellerol, la guineu, les papallones, les flors, ...
Amb ells he compartit i comparteixo moltes estones d'il·lusió per aprendre i d'admiració per la natura.

Ferran Turmo i Gort
fturmo@xtec.cat