Sessió
|
Tema |
Tasques
no presencials |
1
|
Les
TIC i lescola (1):
Treball entorn
al document: "Tecnologia de la informació: estimular
per educar"
Presentacions:
assessorament, personals, del pla de treball.
Proposta web
interna recull de propostes de treball i actes sessions.
Aula dinformàtica:
coneixement dels equips informàtics, normes dús,
horaris, programari del centre.
Ús del
correu electrònic durant lassessorament.
|
Gestionar ladreça
de correu de cada professor (identificatiu, contrasenya i perfil
dusuari), correu web.
Enviar e-mail
a l'assessor i coordinador
amb enquesta TIC
|
2
|
Eines
generals dexpressió i
comunicació:
1. La comunicació telemàtica:
Internet, correu, xat, Xtec, Edu365,
cercadors, correu-web,
On cercar recursos:
Internet, Sinera,
Materials de formació, Clic Sinera,
La pàgina
web de lescola
|
Navegació
pel Sinera i lXtec fins
localitzar fonts de recursos
Enviar e-mail
a l'assessor i coordinador
amb adreces i comentaris (fitxa model)
Cercar i analitzar
altres pàgines webs
descoles.
La pàgina
web de lescola, propostes
generals de contingut. Propostes i
responsabilitats dels cicles.
|
3
|
Eines
generals dexpressió i
comunicació:
2.
Processadors de textos i entorns ofimàtics
Experiències
currículum llengua:
Processadors
de textos, Power Point
Adaptacions
Word Aplicacions Clic CD-ROM i altres
Teclats alternatius:
tauleta, Tpwin
|
Familiaritzar-se
amb Processadors de textos, Power Point, adaptacions Word, aplicacions
Clic, CD-ROM i altres
Localitzar programari
i materials curriculars de les àrees de llengües al
Sinera, Xtec, Edu365 o altres.
Seqüència
de competències bàsiques i activitats de llengua per
cicles.
Planificar,
experimentar i/o realitzar una activitat de llengua amb els alumnes
|
4
|
Eines
generals d'expressió i comunicació:
3. Editors gràfics
El tractament
gràfic com a suport a activitats curriculars
Paint, Paint Shop Pro, Kid Pix, El pequeño escritor,
Narracions gràfiques
Tècniques
d'adquisició d'imatges: l'escànner i la fotografia
digital
Imatges d'internet, galeries d'imatges
|
Familiaritzar-se
amb el Paint, Paint Shop Pro, Kid Pix, El pequeño escritor,
Localitzar materials
curriculars i activitats dels editors gràfics al Sinera,
Xtec, Edu365 o altres.
Activitats amb
editors gràfics per cicles
Planificar,
experimentar i/o realitzar una activitat de dibuix amb els alumnes.
Preparar una
fitxa amb text i imatges.
Familiaritzar-se
amb l'escànner i la càmera digital.
Recull d'imatges d'Internet
|
5
|
El
currículum de matemàtiques i les eines informàtiques
Aspectes bàsics.
Eines informàtiques pel treball de:
La numeració i el càlcul
La resolució de problemes
La geometria plana i de l'espai
Les funcions numèriques i estadístiques
Presentació d'experiències d'utilització d'aquestes
eines
|
Familiaritzar-se
amb programes de treball de l'àrea de matemàtiques:
Clic, Winlogo,
Localitzar materials
curriculars i activitats de l'àrea de matemàtiques.
Activitats de
l'àrea de matemàtiques per cicles.
Planificar,
experimentar i/o realitzar una activitat de matemàtiques
que utilitzin les eines informàtiques.
|
6
|
La
recerca i tractament de la informació aplicada al coneixement
del medi natural i social
Analitzar i
valorar les fonts d'informació
Conèixer
estratègies bàsiques en la recerca i tractament de
la informació digitalitzada.
Experiències
concretes:
Webs, Cd-rom, aplicacions Clic,
|
Localitzar i
explorar fonts d'informació digitalitzada que es puguin utilitzar
en una àrea o nivell educatiu concret.
Familiaritzar-se
amb programes per treballar les àrees de coneixement del
medi.
Activitats de
coneixement del medi per cicles.
Planificar,
experimentar i/o realitzar una activitat relacionada amb el coneixement
del medi que utilitzin les eines informàtiques.
|
7
|
El
currículum i les àrees de:
Educació artística: música, visual i plàstica
Educació física
Programes generals:
Músic Time,
Activitats: Clic,
Recursos de gravació digital
|
Conèixer
les competències bàsiques audiovisuals
Familiaritzar-se
amb programes per treballar les àrees d'educació artística
i d'educació física.
Localitzar materials
curriculars i activitats de l'àrea d'educació artística
i d'educació física.
Activitats d'educació
artística i d'educació física per cicles.
Planificar,
experimentar i/o realitzar una activitat d'educació artística
i d'educació física que utilitzin les eines informàtiques.
|
8
|
Confecció
d'unitats didàctiques
Exemples i propostes, distribució de tasques
|
Treball
individual i de grups |
9
|
Presentació
d'unitats didàctiques |
Treball
individual i de grups, valoració unitats presentades. |
10
|
Les
Tic i l'escola (2)
Quins aspectes
cal modificar:
a) PEC, PCCs, Pla anual
b) Recursos humans, informàtics i econòmics
c) Metodologies
|
Proposta i planificació
dels recursos generals
(Equip directiu)
Proposta i planificació
dels recursos pels cicles
Les necessitats
de suport, desdoblament i formació.
Els mecanismes
de gestió, coordinació i dinamització
|
11
|
Les
TIC i l'escola (3)
Competències
bàsiques
Fixar els coneixements
en finalitzar cada cicle/etapa.
Establir els
instruments bàsics de treball: processador de text, editor
gràfic, cerca i comunicació, programari educatiu.
|
Recopilar i
analitzar les diferents experiències que s'han portat a terme
durant l'assessorament.
Crear una graella
ideal distribuint les activitats per cursos, trimestres, àrees,
cicles i nivells
|
12
|
Orientacions
organitzatives pel proper curs
Fixar objectius
Graella d'activitats
adaptant-la als objectius i recursos.
|
Assajar
alguna de les activitats planificades |
13
|
Resultats
activitats planificades
Revisió
conjunta de documents
Avaluació
de l'assessorament
|
Avaluació
individual
Avaluació
per grups
|
14
|
Propostes
i seguiment de la planificació
Analitzar de
quina manera s'ha concretat l'organització dels recursos
i com incideix en la realització del pla de treball del curs
2002-2003
Valorar i orientar
les necessitats de formació del professorat.
|
Documents
i memòria final. |
15 |
Seguiment
de l'execució i orientacions
Fer un recull
del treball realitzat, dels aspectes amb més d'èxit
i aquells que cal corregir.
Analitzar i
valorar els problemes sorgits en l'aplicació del pla de treball
i preveure estratègies per resoldre'ls
Orientació
del pla de treball a llarg termini (2-3 anys).
|
16 |
16 |
16
|
16 |