Assessorament en TIC per a centres de primària

CEIP Mare de Déu de Montserrat - Castellbisbal

Curs 2001-2002


Sessió
Tema Tasques no presencials
1

Les TIC i l’escola (1):

Treball entorn al document: "Tecnologia de la informació: estimular per educar"

Presentacions: assessorament, personals, del pla de treball.

Proposta web interna recull de propostes de treball i actes sessions.

Aula d’informàtica: coneixement dels equips informàtics, normes d’ús, horaris, programari del centre.

Ús del correu electrònic durant l’assessorament.

 

Gestionar l’adreça de correu de cada professor (identificatiu, contrasenya i perfil d’usuari), correu web.

Enviar e-mail a l'assessor i coordinador
amb enquesta TIC

2
Eines generals d’expressió i
comunicació:

1. La comunicació telemàtica:
Internet, correu, xat, Xtec, Edu365,
cercadors, correu-web,

On cercar recursos: Internet, Sinera,
Materials de formació, Clic Sinera, …

La pàgina web de l’escola

 

Navegació pel Sinera i l’Xtec fins
localitzar fonts de recursos

Enviar e-mail a l'assessor i coordinador
amb adreces i comentaris (fitxa model)

Cercar i analitzar altres pàgines webs
d’escoles.

La pàgina web de l’escola, propostes
generals de contingut. Propostes i
responsabilitats dels cicles.

3

Eines generals d’expressió i
comunicació:

2. Processadors de textos i entorns ofimàtics

Experiències currículum llengua:

Processadors de textos, Power Point

Adaptacions Word Aplicacions Clic CD-ROM i altres

Teclats alternatius: tauleta, Tpwin

Familiaritzar-se amb Processadors de textos, Power Point, adaptacions Word, aplicacions Clic, CD-ROM i altres

Localitzar programari i materials curriculars de les àrees de llengües al Sinera, Xtec, Edu365 o altres.

Seqüència de competències bàsiques i activitats de llengua per cicles.

Planificar, experimentar i/o realitzar una activitat de llengua amb els alumnes

4
Eines generals d'expressió i comunicació:
3. Editors gràfics

El tractament gràfic com a suport a activitats curriculars
Paint, Paint Shop Pro, Kid Pix, El pequeño escritor,
Narracions gràfiques

Tècniques d'adquisició d'imatges: l'escànner i la fotografia digital
Imatges d'internet, galeries d'imatges

 

Familiaritzar-se amb el Paint, Paint Shop Pro, Kid Pix, El pequeño escritor, …

Localitzar materials curriculars i activitats dels editors gràfics al Sinera, Xtec, Edu365 o altres.

Activitats amb editors gràfics per cicles

Planificar, experimentar i/o realitzar una activitat de dibuix amb els alumnes.

Preparar una fitxa amb text i imatges.

Familiaritzar-se amb l'escànner i la càmera digital.
Recull d'imatges d'Internet

5
El currículum de matemàtiques i les eines informàtiques

Aspectes bàsics.
Eines informàtiques pel treball de:
La numeració i el càlcul
La resolució de problemes
La geometria plana i de l'espai
Les funcions numèriques i estadístiques
Presentació d'experiències d'utilització d'aquestes eines

 

Familiaritzar-se amb programes de treball de l'àrea de matemàtiques: Clic, Winlogo, …

Localitzar materials curriculars i activitats de l'àrea de matemàtiques.

Activitats de l'àrea de matemàtiques per cicles.

Planificar, experimentar i/o realitzar una activitat de matemàtiques que utilitzin les eines informàtiques.

6
La recerca i tractament de la informació aplicada al coneixement del medi natural i social

Analitzar i valorar les fonts d'informació

Conèixer estratègies bàsiques en la recerca i tractament de la informació digitalitzada.

Experiències concretes:
Webs, Cd-rom, aplicacions Clic, …

 

Localitzar i explorar fonts d'informació digitalitzada que es puguin utilitzar en una àrea o nivell educatiu concret.

Familiaritzar-se amb programes per treballar les àrees de coneixement del medi.

Activitats de coneixement del medi per cicles.

Planificar, experimentar i/o realitzar una activitat relacionada amb el coneixement del medi que utilitzin les eines informàtiques.

7
El currículum i les àrees de:
Educació artística: música, visual i plàstica
Educació física

Programes generals: Músic Time,
Activitats: Clic,
Recursos de gravació digital

Conèixer les competències bàsiques audiovisuals

Familiaritzar-se amb programes per treballar les àrees d'educació artística i d'educació física.

Localitzar materials curriculars i activitats de l'àrea d'educació artística i d'educació física.

Activitats d'educació artística i d'educació física per cicles.

Planificar, experimentar i/o realitzar una activitat d'educació artística i d'educació física que utilitzin les eines informàtiques.

8
Confecció d'unitats didàctiques
Exemples i propostes, distribució de tasques
Treball individual i de grups
9
Presentació d'unitats didàctiques Treball individual i de grups, valoració unitats presentades.
10
Les Tic i l'escola (2)

Quins aspectes cal modificar:
a) PEC, PCCs, Pla anual
b) Recursos humans, informàtics i econòmics
c) Metodologies

 

Proposta i planificació dels recursos generals
(Equip directiu)

Proposta i planificació dels recursos pels cicles

Les necessitats de suport, desdoblament i formació.

Els mecanismes de gestió, coordinació i dinamització

11
Les TIC i l'escola (3)

Competències bàsiques

Fixar els coneixements en finalitzar cada cicle/etapa.

Establir els instruments bàsics de treball: processador de text, editor gràfic, cerca i comunicació, programari educatiu.

 

Recopilar i analitzar les diferents experiències que s'han portat a terme durant l'assessorament.

Crear una graella ideal distribuint les activitats per cursos, trimestres, àrees, cicles i nivells

12
Orientacions organitzatives pel proper curs

Fixar objectius

Graella d'activitats adaptant-la als objectius i recursos.

Assajar alguna de les activitats planificades
13
Resultats activitats planificades

Revisió conjunta de documents

Avaluació de l'assessorament

Avaluació individual

Avaluació per grups

14
Propostes i seguiment de la planificació

Analitzar de quina manera s'ha concretat l'organització dels recursos i com incideix en la realització del pla de treball del curs 2002-2003

Valorar i orientar les necessitats de formació del professorat.

Documents i memòria final.
15 Seguiment de l'execució i orientacions

Fer un recull del treball realitzat, dels aspectes amb més d'èxit i aquells que cal corregir.

Analitzar i valorar els problemes sorgits en l'aplicació del pla de treball i preveure estratègies per resoldre'ls

Orientació del pla de treball a llarg termini (2-3 anys).

16
16 16

16

 

 
  • Calendari i horari

    Les sessions es realitzaran els dimecres de les 17 a les 19 hores amb la següent distribució:

2001 2002
novembre desembre gener febrer març abril maig juny
10
8
24
22
2 sessions més a concretar durant el mes de setembte 2002