IES Cristòfol Ferrer
4t ESO A
TECNOLOGIA
Història del ferrocarril
Autors:Aziza
Història del Talgo
DES DE 1942
El 21 d'agost de 1941, Alexandre Goicoechea portava a terme la prova d'una solució singular per al guiat dels eixos dels vehicles ferroviaris. Es tractava d'una estructura rodant, constituïda per una llarga armadura, realitzada a força de mòduls formats per triangles isòsceles, en les
bases del qual estaven les rodes unides entre si de
tal forma que els eixos eren carril. Aquesta estructura va
arribar els 75 quilòmetres per hora entre Leganés i Villaverde (Espanya).
El 28 d'octubre de 1942, es constituïa Palesos Talgo, S. a. L'objectiu era el desenvolupament industrial i comercial d'aquest nou sistema.

1942:
A octubre comencen les proves de Talgo I a Madrid i Guadalajara en que arriba a circula 150Km/h.

1944:
Al gener comença a circular al Talgo I

1950
Talgo II es construït als tallers de la American car and Foundry, en els Estats units.

El 3 de març el Talgo II bat el rècord de la velocitat en Portugal en la línia Lisboa-oporto.

1964
El Talgo III comença la seva funció Madrid-Barcelona.

1969
comença la circulació del Tango internacional

1972
Desprès de 21 anys el Talgo II es retira i el Talgo III bat el rècord de velocitat.

1974
Talgo camas Barcelona-paris.

1980
Comencen els serveis del Talgo Pendular. Madrid-zarragosa.

1986
Comencen el Talgo III i el Pendular a circular en España a 160 km/h.

1990
Talgo Pendular arriba a en el Banc de Proves de Munich uneixi velocitat de 500 km/h, batent el rècord de velocitat aconseguida en el Banc.
1994
Talgo Rail Inc. guanya un concurs públic convocat pel departament de Transports de l'Estat de Washington (WSDOT-USA) per a realitzar serveis comercials durant sis mesos, entri Seattle (Washington) i Portland (Oregón).
1995
Es reobre al tràfic de viatgers la línia Seattle (Washington-USA) - Vancouver (British Columbia-Canadà) amb la posada en servei diari de dos trens Talgo Pendular 200 .

Julio de 1996

El Departament de Transport de l'Estat de Washington signa un contracte per a la compra de dos trens Talgo 200 i, en la mateixa data, Amtrak també contracta la compra d'altre tren.

1998
Abril de 1998:
Signatura d'un acord de col·laboració
amb ADtranz per al disseny i construcció de les comotores Talgo d'Alta Velocitat (350 km/h.) i dels equips de tracció per als caps tractoras Talgo BT.


Octubre de 1998:
Presentació de la nova generació de trens pendulares Talgo XXI, amb vehicles de tracció al capdavant i cua. Es realitza en la Fira commemorativa del 150 Aniversari del Ferrocarril a Espanya, que se celebra en la "Estació de França" de Barcelona, amb l'assistència de S. M. el Rei D. Juan Carlos I, d'Espanya.


Novembre de 1998:
En les instal·lacions ferroviàries de Poble (Colorit - USA) es donen per concloses, amb resultats molt satisfactoris, les proves que s'han realitzat amb una de les composicions de tren "Talgo Pendular 200" adquirides pel Dpto. de Transports de l'Estat de Washington. Inicien el servei comercial amb viatgers les quatre composicions TP 200 adquirides per Amtrak i pel WSDOT, en les relacionis Seattle (WA) - Vancouver (BC - Canada) i Seattle (WA) - Eugene (OR).

Desembre de 1998:
RENFE contracta el subministrament de 158 nous cotxes Talgo Pendular 7ª generació, que podran formar trens d'ample variable amb els caps tractoras Talgo BT.