IES
Cristòfol Ferrer
4t ESO A TECNOLOGIA |
Història
del ferrocarril
|
|||||
Autors:Aziza | ||||||
|
DES
DE 1942 ![]() El 21 d'agost de 1941, Alexandre Goicoechea portava a terme la prova d'una solució singular per al guiat dels eixos dels vehicles ferroviaris. Es tractava d'una estructura rodant, constituïda per una llarga armadura, realitzada a força de mòduls formats per triangles isòsceles, en les bases del qual estaven les rodes unides entre si de tal forma que els eixos eren carril. Aquesta estructura va arribar els 75 quilòmetres per hora entre Leganés i Villaverde (Espanya). El 28 d'octubre de 1942, es constituïa Palesos Talgo, S. a. L'objectiu era el desenvolupament industrial i comercial d'aquest nou sistema. |
|
1942: 1944: |
|
1950 El 3 de març el Talgo II bat el rècord de la velocitat en Portugal en la línia Lisboa-oporto. |
|
1964 1969 |
|
1972
|
|
1974 Talgo camas Barcelona-paris. |
![]() |
1980 1986 |
|
1990 Talgo Pendular arriba a en el Banc de Proves de Munich uneixi velocitat de 500 km/h, batent el rècord de velocitat aconseguida en el Banc. |
![]() |
1994 Talgo Rail Inc. guanya un concurs públic convocat pel departament de Transports de l'Estat de Washington (WSDOT-USA) per a realitzar serveis comercials durant sis mesos, entri Seattle (Washington) i Portland (Oregón). |
|
1995![]() Es reobre al tràfic de viatgers la línia Seattle (Washington-USA) - Vancouver (British Columbia-Canadà) amb la posada en servei diari de dos trens Talgo Pendular 200 . |
|
Julio de 1996 ![]() El Departament de Transport de l'Estat de Washington signa un contracte per a la compra de dos trens Talgo 200 i, en la mateixa data, Amtrak també contracta la compra d'altre tren. |
|
1998
Desembre de 1998: |