SETMANA  CULTURAL:
"LA  GENT  GRAN"

REMEIS  CASOLANS

Per introduir el tema es van enviar uns missatges de correu electrònic sol.licitant l'ajuda dels nens vers la problemàtica que li va sortir a la Sr. Quimeta Folgueroles al perdre la memòria. Aquest és el primer missatge:

Estimats nens i nenes, nois i noies de la Z.E.R. l'EMPORDANET,
    Sóc una senyora que visc a les Gavarres, sabeu on són?. Són aquestes muntanyes que tots teniu a davant de l'escola, són maques, eh! que sí? Doncs bé, jo era molt feliç vivint  al meu mas entre xais i conills, però, de sobte un dia em vaig aixecar al matí i semblava com si hagués perdut la memòria, no recordava quasi res del que havia fet el dia abans i aquí va començar el meu greu problema que m'ha portat a escriure-us aquestes ratlles:
HE PERDUT LA MEMÒRIA!!!
I jo sense la meva memòria sóc dona morta. Així que si em poguéssiu ajudar us ho agrairia molt.
           El que em fa més falta ara és recordar els remeis per curar aquests mals que de vegades tenim i que no cal anar al metge. Per exemple ahir feia molt de vent i tenia molt mal de cap i no puc recordar de cap manera quines herbes me'l feien passar, llavors vaig tenir mal d'orella i mal de ronyons i de veritat que m'ho passo molt malament. I abans era tan fàcil! Una mica d'aigua d'herbes de no se què i tenia un remei per a cada cosa. Si em volguéssiu ajudar a recuperar la meva memòria!
          Si sou capaços d'aconseguir trobar algun remei podeu fer-los arribar a la Isabel o a l'Helena, les mestres d'Ullastret que m'han promès fer-me- les arribar tan aviat com puguin.
          Suposo que us tornaré a necessitar per poder recuperar la meva memòria. Ja em posaré en contacte amb vosaltres ben aviat.   Envieu-me els remeis  per correu  electrònic a l’escola d’Ullastet, a l’adreça següent:     b7003941@centres.xtec.es.

Ajudeu-me si us plau.      Resaré per vosaltres.
Una abraçada molt forta.
Quimeta Folgueroles

Remeis casolans enviats pels nens de la ZER L'Empordanet:

Esclanyà
Foixà