Les
activitats estan inspirades en tècniques creatives analògiques
(circep, lliscament semàntic progressiu), dissenyades amb l'objectiu
de desenvolupar en l'alumnat la capacitat de pensar sonorament i exercitar
l'expressió a través del codi musical
Dividim les activitats en TRES UNITATS i es suggereix una temporització
en funció de l'experiència però no pot ser universal
perquè el temps que necessita cada subjecte per arribar assolir
cada unitat és diferent , per aquest motiu es donen varies propostes
per cada unitat. I és el professor qui ha d'adaptar el temps
que dedica a cada una d'elles. Les fitxes (activitats ) s'ordenen en
tres unitats a)-ESCOLTAR b)- PENSAR c)-CREAR. Adaptarem tècniques
creatives per incentivar situacions que estimulin la creativitat.
1.-Activitats
encaminades a percebre el medi interioritzar-lo per poder
utilitzar-lo en un moment donat.
Serveixen per percebre tota la varietat sonora però
en aquestes l'individu no transforma ni recrea. Son plataforma.
La
tècnica anomenada Circep utilitza l'analogia, projecta
l'abstracte conegut sobre un camp inexplorat. En el nostre
cas projectarem un sentiment (l'abstracte) sobre una expressió
sonora (codi musical)
2.-
Activitats encaminades a adquirir capacitat productiva.Que
el subjecte arribi a dominar regles i processos de ideació.
3- Activitats d'expressivitat espontània. Transformació
de la informació sense cap regla.
|
1.-.Activitats
de l´àrea d´informació figurativa
e icònica:
Estimulació sensorial:
. estímuls gràfics / estímuls olfacte
(tot estímul sensorial que contribueixi a configurar
"imatges" mentals).
.Sons-imatges-històries gràfiques.
(Conjugar: ideació i domini de la tècnica en
una realització nova creix el valor
creatiu.)
Utilitzarem
la tècnica de "lliscament semàntic progressiu"
buscant conceptes analògics a partir d'unitats semàntiques
elementals.
2.-Activitats
semàntiques:
Operacions amb el significat de paraules, expressions o relats.
3.-Activitat de tipus simbòlic.
Abstreure de la realitat aspectes i explicar-los mitjançant
llenguatge musical.
4.-Activitats que indueixin a exercitar un nivell innovador(Afegir,
suprimir, modificar, alterar, millorar la producció
valuosa, potenciant els factors d´originalitat, productivitat,
inventiva.
*Incitar al canvi, a la investigació de variables que
canviïn el sentiments que
inspira una determinada melodia.
|
1.-.
Activitats que ajudin a organitzar el pensament sonor amb
finalitat expressiva.
|
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ
Incloses dins l'activitat diària funcionen com fase reguladora
del procés. Per observar si s'aconsegueixen els objectius proposats.
- Avaluació dels procediments seguits en la realització
dels exercicis individuals utilitzant l'eina informàtica. Enregistrament
en un disquet.
- Mitjançat la valoració del treball individual de l'alumne
en el seu registre de reflexió diària. Estimació
del valor global de la persona i el desenvolupament de les seves capacitats
per damunt del resultat o del producte puntual.
- Amb l'observació i el seguiment de cada alumne i alumna, s'avalua
la seva participació a la classe i el progrés en les operacions
mentals superiors. Millora en associació, imaginació,
translació, inferència, síntesis, interpretació.
Criteris
de baremació:
1.-Conceptes.. 20%
- Dossier amb anàlisi de la feina diària
- Adquisició de vocabulari i continguts concrets
2.-Procediments..
40%
- Treball amb auriculars, atenció i concentració
- Maneig del programa, exploració de possibilitats,productivitat,
fluïdesa
- Mètode de registre d'experiències
- Activitat diària d'elaboració a l'aula, participació
i treball
3.-Actitud
20%
- Respecte per l'audició interna i col·lectiva
- Interès i atenció a l'aula.
4.-Producte
creatiu 20%
- Cançó que transmet un sentiment
- Avaluar. Originalitat i flexibilitat
- Cançó final correcta morfològicament.
- Interès en la elaboració i recerca d'alternatives