De
percepció:
S'ocupen
de desenvolupar l'obtenció d'informació musical a
través de la percepció auditiva, visual i sensorial
tàctil. Aquests continguts es poden dividir en tres grans
grups: observació, classificació i manipulació.
1.-
Audició del so expressat amb una determinada grafia del llenguatge
musical
2.- Observació visual de la grafia dels sons formant diferents
línees melòdiques
3.- Observació visual de la grafia de sons formant formules
harmòniques suspensives i conclusives
4.- Observació visual de la grafia de sons de ritmes regulars
5.- Observació visual de la grafia de sons de ritmes irregulars
6.- Observació visual de la grafia de sons de sons a temps
i contratemps
7.- Classificació per escrit de les diferents observacions.
8.- Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents
tipus de melodia
9 - Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents
tipus de frase melòdica
10-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents
tipus de frase rítmica.
11-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents
ritmes.
12-Manipulació mitjançant l'ordinador de diferents
timbres
|
D'expressió
De
tipus expressiu o d'exercitació que exigeixen del subjecte
una resposta activa, espontània, transformadora del material
musical.
Els subjectes tenen llibertat per transformar i comunicar la seva
visió personal
S'ocupen de donar sortida a les informacions obtingudes de les percepcions
fent que siguin utilitzades en els processos d'expressió
i comunicació musical.
El podem dividir en : expressió, acompanyament, improvisació
i creació. Aquest crèdit es centra en el treball de
la creació.
El treball previ d'experimentació, vivència, i comprensió
dels procediments anteriors és el que es dur a terme en les
hores de crèdit comú, en què es potencien situacions
d'expressió, acompanyament e improvisació.
L'objectiu és desenvolupar creacions que vagin lligades a
sentiments. És a dir ús intel·ligent del llenguatge
musical manipulat amb una intenció expressiva de sentiments.
13.-Creació de frases melòdiques lligades a l'expressió
d'un determinat sentiment.
|
D'Anàlisi
Si
bé es troben estretament lligats als de percepció
i expressió és convenient separar-los per potenciar
de manera específica els processos que aquests comporten.
Es divideixen en anàlisi, representació, descodificació
i valoració.
14.-Anàlisi de les característiques emocionals de
les diferents fórmules harmòniques.
15.-Anàlisi formal de diferents frases musicals
16.-Anàlisi de les diferents experiències d'observació
i creació.
17.-Representació plàstica o per escrita de les vivències
que puguin suggerir el desenvolupament de l'activitat musical.
18.-Descodificació del llenguatge musical convencional.
19.-Valoració de cada una de les activitats creatives realitzades.
21.-Valoració de les creacions d'altri.
|