PROJECTES SINGULARS MODALITAT B
PROJECTES SINGULARS
Projectes Delegació Territorial de Tarragona
A la Delegació territorial de Tarragona,es localitzen 9 projectes singulars, entesos com modalitat B dels programes de diversificació curricular
|
S'entén com a modalitat B dels programes de diversificació curricular
Els centres podran organitzar programes de diversificació curricular de dues modalitats:
Modalitat A: són els que es desenvolupen en la seva totalitat en el centre educatiu
Modalitat B: són els que estan gestionats pel centre educatiu , però en què l'alumnat cursa part o la totalitat de l'àmbit pràctic amb activitats externes al centre. L'horari d'aquestes activitats externes ha de ser com a màxim el 40% de l'horari lectiu.
|
Projectes singulars, entenent-los com els cogestionats amb els Ajuntaments. |
||
|
Nom |
Any d'inici |
Descripció. |
1 |
2003-2004 |
Un grup d'alumnat surt del Centre per anar a "tastar" un o dos oficis, un per quadrimestre. Hi ha alumnat que pertany a aules obertes ( si el centre en té) i d'altre que no. No és un requisit indispenable. Actualment forma part del Pla d'entorn |
|
2 |
Crèdits d'aprenentatges socials. Reus (1r cicle d'ESO). |
2005-2006 |
Estràtegia dirigida a alumnat de primer cicle, per tal de fomentar les habilitats socials. Es realitzen fora del Centre Actualment forma part del Pla d'entorn |
3 |
2006-2007 |
Projecte integrat dins l'aula oberta. Els alumnes durant el tercer trimestre, van a aprendre un ofici a una empresa del poble. Al final de l'experiència han de presentar un treball sobre el que han fet |
|
4 |
Pla d'entorn L'Espluga de Francolí |
2006-2007 |
Un grup d'alumnes del Centre realitza una tasca diferenciada, encaminda a la formació personal en habilitats socials. |
5 |
2006-2007 |
Una de les modalitats del Programa de diversificació i dins de l'aula oberta , l'alumnat durant tot el curs fa d'aprenents en una empres. Al llarg de l'any passen per dos oficis La resta d'alumnat de diversificació , que no és del grup d'aula oberta, participa en el projecte Tastet d'oficis. |
|
6 |
2007-2008 |
Un grup d'alumnes proposat pels centres té la possibilitat de coneixer i experimentar diferents oficis. No són alumnes d'aula oberta. |
|
7 |
2008-2009 prova pilot |
S'organitzen grups de com a màxim 8 alumnes. Cada grup d'alumnes, conduït pel professor de referència del centre educatiu, visiten un tastet, les sessions les dirigeix el mestre de taller especialista en l'ofici. Existeix una etapa prèvia i una de final en cada sessió, en la qual cal treballar prèviament conceptes sobre habilitat i actituds per la realització del tastet i una d'anàlisi final on cada alumne/a ha de valorar la participació i l'aprofitament del tastet en la seva vida personal i curricular. Aquesta activitat froma part delPla d'entorn . |
|
8 |
2008-2009 prova pilot |
Un grup d'alumnes proposta pels centres pot conèixer de primera mà alguns oficis del mercat laboral. El tercer trimetre totes les tardes . Integrat dins del Pla d'entorn. Alguns són alumnat d'aula oberta i d'altres no. |
|
9 |
2008-2009 |
Projecte integrat dins l'aula oberta. Els alumnes individualment durant tot el curs, les tardes del dijous, van a aprendre un ofici a una empresa del poble. |
|
10 |
Aprendre l'ofici del forjat |
2009-2010 |
Pendent de realització |
Antecedents
Per a centrar-nos en el tema , el primer que hem de fer és buscar el naixement , que el podem trobar en aquest llibre , que s'ha extés com a taca d'oli .
Pagines_1_40 Pagines_41_55 Pagines_57_91_anexe1 Pagines_92_124_anexe2