Feu clic per deixar un missatge

Llei d'Integració Social del Minusvalid

Passeu el cursor per sobre de la imatge

Aula fisioteràpia

Lloc on portem a terme els tractaments.

La fisioteràpia en pediatria és un conjunt de tècniques que utilitza els mètodes apropiats per facilitar les habilitats neuromotrius i sensorials per a millorar o mantenir les capacitats funcionals dels individus.

Treballem en el desenvolupament de les habilitats que el nen té per ajudar-lo arribar a una independència neuromotriu, sensorial i social. Per dur a terme aquesta tasca, els fisioterapeutes pediàtrics ens cal un ampli coneixement del sistema nerviós central i perifèric, de la biomecànica del moviment, dels mecanismes sensorials i de les característiques de cada patològia. D'altre banda, també hem de conèixer l'entorn social i familiar del nen per poder identificar les seves necessitats i així poder desenvolupar un tractament que estimuli el seu potencial.

Perquè les etapes del tractament es compleixin amb eficàcia, és necessari l'existència d'uns mètodes adequats d'avaluació

1.- Mesures discriminatives, que busquen definir o no la presencia de determinades característiques o funcions.

2.- Mesures avaluatives, les quals mesuren les magnituds dels canvis que s'han produït. (Tests).

Els tractaments de fisioteràpia els duem a terme a les escoles la qual cosa, ens facilita conèixer millor els nens, desenvolupar estratègies amb la resta de professionals que tracten amb ells i poder comentar i/o ensenyar estratègies de movilitat, control de la postura, tractament, etc. als pares perquè les portin a terme a casa.

Aquest petit resum, és per situar- vos amb el contingut d'aquesta pàgina, com podeu veure trecte sobre la fisioteràpia en pediatria.

Alimentació

Fen el control de la postura i la biomecànica de l'alimentació

Piscina

Treballem la vessant terapèutica motriu