La col·lecció d'animals dissecats

PER QUÈ TENIM AQUESTA COL·LECCIÓ D'ANIMALS DISSECATS A L'ESPIGA?

BIOGRAFIA DEL LLUÍS DOMÈNECH

Lluís Domènech i Torres.
Neix a Barcelona l’11 de novembre de 1911.
Net d’en Lluís Domènech i Montaner, l’arquitecte del modernisme que va fer l’Hospital de Sant Pau i el Palau de la Música Catalana.
Al 1939 obté el títol d’arquitecte.
Casat amb Carme Girbau, pare de 6 fills.
Al 1946 es nomenat Arquitecte Municipal de Lleida. Per encàrrec de l’alcaldia, dissenya el “Marraco” (el drac que acompanya els gegants per les festes de Lleida). Dissenya també bona part de la Lleida de la postguerra: Als Camps Elisis, la tanca, la porta d’entrada, el llac artificial (avui desaparegut); l’edifici del Govern Civil i la placa de la Pau; el Parc “Alcalde Pons” amb el temps “Basses d’Alpicat”, l’edifici del Banc Saragossà, ...
Col·labora en la fundació d’Òmnium Cultural i forma part de l’equip de redacció de la revista “Labor”.
És un gran col·leccionista de papallones (uns 15.000 exemplars) ara cedida al Museu de Zoologia de Barcelona i cinquanta animals dissecats que va regalar a l’Escola Espiga.
Col·labora en la creació de l’Escola Espiga, cedint els primers locals al Carrer Ciutat de Fraga.
Forma part i és el primer president de la societat Garba-Espiga S.A. que dirigia l’Escola Espiga.
Es jubila l’any 1975.
Mor als 80 anys a Barcelona el 25 de gener de 1992.