La col·lecció d'animals dissecats

PER QUÈ TENIM AQUESTA COL·LECCIÓ D'ANIMALS DISSECATS A L'ESPIGA?

CRONOLOGIA

A petició de la vídua del Sr. Domènech, la Sra. Carme Girbau, el mes d’octubre de 1992, uns mesos després de la seva mort, vàrem anar a la casa del Sr. Domènec a recollir els animals.
El Carles Sàez, pare de la Núria i de l’Eduard Sàez (avui exalumnes), va dissenyar la vitrina per ubicar-los a l’Escola i poder-los exposar.
Vàrem contactar amb un taxidermista. Aquest va revisar els animals i arreglar els que estaven més deteriorats.
El mes de maig del 1993, amb motiu de la celebració del XXVè aniversari de la fundació de l’Escola Espiga, es va inaugurar aquesta col·lecció.
L'any 1994, els Serveis d'Agricultura de la Generalitat van legalitzar i autoritzar la col·lecció i van registrar cadascun dels animals amb la col·locació d’una anella.
Cada curs netegem els animals de la pols i col·loquem pastilles d’antipolilla per a la seva conservació.
L’any 1996, hi vam instal·lar uns focus.
El curs 1997-98, vam millorar els rètols de cada animal posant el nom en català, castellà i científic.
El curs 1998-99 els alumnes de 6è (27a promoció) van fer un treball de recerca de cada animal.
El curs 2014-15 els alumnes de 6è (42a promoció) han fet un altre treball de recerca utilitzant les noves tecnologies i per exposar-ho a internet.

Lloc d’ubicació de la col·lecció d’animals