Un problema per començar

Sabeu com ho fa un programa per guardar coses a la memòria?
Com ho fa Scratch?

Si us pregunten quines són les quatre últimes xifres de 11^2011, la calculadora no us serviria de res, però segurament amb una mica d'enginy, ho podríeu saber sense usar-la. Però, i si us demanen quines són les quatre últimes xifres de 2011^2011?
S'ha de multiplicar per 2011, justament 2011 vegades!
Creieu que sempre caldrà fer multiplicacions molt llargues o ens podem estalviar feina?
Potser ho podrem fer "mirant" només una part de la multiplicació?
Quina operació es pot fer per "quedar-vos" amb les quatre darreres xifres d'un resultat molt llarg?

Quantes vegades cal repetir les mateixes operacions? Quines operacions? Començant amb quin nombre? Quantes variables es necessiten? La mateixa variable pot anar guardant cada resultat intermedi!
Escriviu un diagrama dels passos del programa i poseu-lo amb comú amb els companys abans de continuar!

Obriu l'Scratch, busqueu i munteu les comandes del programa i comproveu que us dóna el resultat correcte: 2611.
Primer de tot podeu esborrar tots els personatges, ja que aquest programa el muntareu directament sobre l'escenari.
Quines són les comandes d'Scratch que necessiteu?

Modifiqueu el programa anterior perquè demani la base i l'exponent i calculi les quatre últimes xifres de qualsevol potència de nombres naturals.
A continuació podeu veure el que volem que faci el programa.
Si no us en sortiu, podeu baixar-vos l'arxiu font i obrir-lo amb Scratch. Estudieu com funciona fins entendre bé què fa cada comanda!
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Programem amb Scratch!