Llistes amb Scratch

Per crear una llista es fa de manera semblant a com ho vam fer per a les variables, amb el botó "Nova llista" del grup de comandes relatives a "variables".
Primerament veurem una caixa buida, però podrem (ja sigui a mà o, habitualment, mitjançant unes instruccions de programa) anar-hi afegint elements que apareixeran ordenats, com és lògic en una llista. Quan ja tinguem elements a la llista veurem a l'escenari quelcom semblant a això:
Les instruccions relatives al treball amb llistes són prou explicatives:
També convé saber que clicant sobre un element d'una llista (a l'escenari) podem canviar-lo i/o esborrar-lo “a mà”.

Mireu l'ús d'aquestes comandes en un programa que fa una llista ben senzilla:
Podeu endevinar de quina llista es tracta?
Escriviu un diagrama dels passos del programa.
Obriu l'Scratch i composeu el programa definint-lo directament sobre l'escenari:
- Obriu un nou fitxer.
- Esborreu tots els personatges.
- Creeu la llista “enters”, clicant a “nova llista”, en el bloc
de variables.
- Creeu la variable n, que servirà per comptar des de 1 fins el nombre desitjat.
- Creeu la variable “quants” que servirà per guardar el nombre desitjat.
- Busqueu les peces en els blocs
corresponents i uniu-les correctament.
- Comproveu que el programa
funciona: demana quants nombres volem (n) i ens fa la llista dels nombres enters de 1 fins a n
- Penseu perquè i com funciona. Intenteu canviar peces de lloc o suprimir-les i comproveu què passa.
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Programem amb Scratch!