Simulacions amb Scratch

Ja hem vist que el programa Scratch
ens permet fer operacions i càlculs que si els haguéssim de comprovar
"a mà" ens portarien molta feina. I podem fer moltes proves amb relativa
rapidesa. Ja n'hem vist un exemple amb la successió de Fibonacci (hem
conjecturat que els quocients de termes consecutius tendeixen cap al
nombre d'or, cosa que es pot demostrar) i també amb la successió de
Collatz (Sembla que a partir de qualsevol número inicial o "llavor"
acabem entrant al cercle 4-2-1; aquesta és una conjectura no
demostrada).
També els programes d'ordinador (i
en particular l'Scratch) ajuden a fer simulacions d'experiments
aleatoris; en altres sessions n'heu fetes "a mà". Ara en veurem
uns exemples amb Scratch i l'avantatge de fer-ho amb l'ordinador serà que podrem
generar ràpidament molts casos, observar el seu comportament,
distingir-hi pautes, acostar-nos si escau al valor de la probabilitat...
Endavant!
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License
Programem amb Scratch!