Aula d'Informàtica

Disseny de Webs
IESI la Bisbal

Pàgina anterior Pàgina següent
Veure l'índex (amb frames)
Amagar l'índex (sense frames)

ManualsMètodesModelsSofwareCreacions

Objectiu i Mètodes de treball

L'editor Dreamwever (apunts del curset fet el curs 2000/01)

L'objectiu és que l'alumne sigui capaç de crear i mantenir la seva pàgina Web en un disquet, fins al nivell de complexitat que sigui capaç, i que conegui el mecanisme per "penjar" la pàgina a Internet.

Els coneixements previs necessaris són conèixer l'entorn Windows i algun programa de tractament de textos.

L'equipament imprescindible és un ordinador amb connexió a Internet, encara que només sigui per a algunes hores de classe, i ordinadors a disposició dels alumnes amb capacitat per un programa navegador i un processador de textos. Els 486 són suficients i no és necessari que estiguin connectats sempre. Però per traballar "a gust" no hi ha com un Pentium 300 i una connexió XDSI, principalment per penjar les nostres pàgines al servidor.

Abans de començar, convé haver-se llegit algun manual, per exemple, la Introducció a Internet del PIE, i haver visitat algunes pàgines Web, mirant com va manegat el codi font.

Per començar fes clic, llegeix atentament i seguix les instruccions.

Si has seguit bé el paràgraf anterior, ja pots triar algun dels models proposats per començar a fer la teva plana. El procediment a seguir és:

• Copia el codi font del model escollit. (o de qualsevol plana d'Internet que t'agradi)
  • Obre un bloc de notes i enganxa-ho. Va bé qualsevol editor de text, que no sigui editor d'HTML, perquè els editors fan massa feina sense avisar i no són adequats per aprendre codi.
  • Anomena i desa aquest nou arxiu amb el nom que vulguis seguit de .htm, i amb format Text per MS-DOS.
  • Procura que quedi desat a la disquetera i directoris adients.
  • Obre l'arxiu .htm amb el navegador per veure com queda.
  • Passa altre cop al bloc de notes per fer les modificacions oportunes.
  • Grava i torna al navegador, actualitzant-lo per veure els efectes de les modificacions.
  • Repeteix cíclicament els dos ítems anteriors fins obtenir el resultat esperat.
  • Tingues en compte que et poden faltar arxius d'imatges i de fons de pantalla. Els pots capturar d'Internet o copiar-los d'un disquet o disc dur i gravar-los al directori adient.

Quan coneixem les marques bàsiques d'HTML, l'Office 97 és una gran ajuda per a passar textos a codi font. Només cal fer "Desa com HTML". Però va bé retallar la part adient del codi font creat per l'Office i l'inserir-lo en el codi d'una pàgina HTML prèviament dissenyada per nosaltres.

Inici de la pàgina actual

Per qualsevol suggeriment, envia'm un E-mail:

voliu@pie.xtec.es

Actualitzat juny 2001