La
nostra biblioteca | ||
Actualitzat: 1-4-2016 |
Curs 15-16 |
Escola de Bordils |
Imaginació
Infantil i Cicle Inicial Imaginació Cicle Mitjà i Cicle Superior Serveis-bibliotecari/Ordinadors Taules treball i lectura Novetats Revistes Llibres coneixements |
L'escola de Bordils en l'actual ubicació es va construir el 1934 i 1935. Ja des dels seus inicis, l'antiga biblioteca estava ubicada a l'espai que correspon a l'entrada actual i es guardaven llibres per als mestres. Durant uns anys va funcionar com a biblioteca pública. Era una biblioteca viatgera, a la qual es canviaven els llibres cada uns quants mesos i s'obria els diumenges per tothom. L'any 1969 es va fer una petita ampliació a l'escola que va consistir en la construcció d'una aula nova, una cuina i el menjador. El 1971 es van canviar totes les finestres i es van posar persianes enrollables. L'any 1970 el "Ministerio de Educación" va enviar molts llibres per dotar les biblioteques d'un mínim de volums d'interès escolar. Durant el curs 1983-84 es comença una altra ampliació que va consistir en la construcció de tres aules, una biblioteca, un laboratori, una aula de plàstica, es va modificar la cuina i va quedar més petit el menjador. Des de llavors ençà, la biblioteca va estar uns anys on hi ha ara l'aula d'informàtica, després on hi ha ara el laboratori fins arribar a l'actual ubicació. El curs 96-97 el Claustre acorda destinar tres hores setmanals, per a que una mestra realitzi lectura de contes als alumnes. Hi passen tots els grups al llarg del curs, l'activitat és d'un hora setmanal per a cada classe durant un trimestre. Aquest mateix any dues mestres realitzen el curs sobre el Programa Pèrgam. Fins al curs 05-06, es manté la dinamització de la biblioteca i es continua la tasca de catalogació, enregistrament i ordenació dels llibres. El nombre d'hores que s'hi destinava variava en funció de la programació general de cada curs i dels recursos humans disponibles. Al juny del 2006 ens van aprovar el projecte "Aprenc a llegir, aprenc a somiar" dels Projectes d'Innovació Educativa de Biblioteques escolars PuntEdu. El curs 08-09 vam acabar el Projecte d'Innovació Educativa PuntEdu de biblioteques escolars, que hem continuat pel nostre compte. El centre disposa d'un espai d'uns 50 m2 destinat a la biblioteca. El fons documental és de més de 7.000 exemplars, dels quals uns 3000 són per a la consulta i la resta de literatura infantil. També disposem de còmics i revistes infantils. Actualment s'utilitza el programa ePèrgam per a la catalogació dels llibres. Anteriorment, des de l'any 1997 s'utilitzava el programa PERGAM1.1 per a la catalogació. La biblioteca compta amb un servidor i sis ordinadors connectats en xarxa i internet, una impressora i un scanner. Per a l'activitat de la biblioteca cada classe, des de P3 fins a 6è, disposa com a mínim d'una hora reservada a la biblioteca per anar-hi amb la tutora per treballar quasevol de les àrees del Currículum. Els alumnes en tot moment poden accedir a la biblioteca per buscar llibres relacionats amb el projecte o treball que estiguin realitzant en aquell moment, sempre amb la supervisió d'un mestre. Les
activitats i la dinàmica de la biblioteca són moltes, d'aquestes
es destaquen les següents: D'entre els escriptors que hem treballat i ens han visitat a la nostra escola hi ha en Miquel Desclot, Miquel Rayó, Josep Francesc Delgado, Emili Teixidor, Ricardo Alcántara, Màrius Serra, Isabel Oliva, Elena O'Callaghan, i Ricard Creus. | ||||
Objectius
generals 1. Integrar la biblioteca escolar dins l'activitat educativa del centre. 2. Utilitzar-la com un recurs educatiu per a treballar les diferents àrees curriculars. 3. Dotar als alumnes de les eines bàsiques per obtenir informació. 4. Continuar catalogant els llibres amb el programa "epergam". 5. Anar incorporant suports informàtics i audiovisuals perquè la biblioteca també esdevingui mediateca. 6. Crear una comissió de biblioteca integrada pels coordinadors de la biblioteca, d'informàtica i d' audiovisuals per tal d'organitzar i dinamitzar la mediateca i vetllar pel bon funcionament del projecte. 7. Establir una coordinació conjunta entre els centres de primària i secundària de la nostra zona. 8. Potenciar la relació amb les famílies. 9. Ampliar l'horari de la biblioteca a l'hora del menjador i a dos quarts de cinc. Objectius
específics: Cerca
i tractament de la informació Formació
d'usuaris Actituds,
hàbits i normes Objectius
comuns amb les escoles de Celrà, Flaçà, Bordils i l'IES de
Celrà Àmbit
pedagògic | ||||
Actuacions: | ||||
-
Activitats d'animació a la lectura: activitats de lectura
de contes, poesia, revistes, jocs i altres activitats per animar als alumnes a
la lectura. - Tastets de lectura: amb el bon temps, organitzem diferents espais pel pati i l'escola on alguns alumnes llegeixen fragments de diferents autors. Tots els cursos surten a escoltar algunes d'aquestes lectures. Alguns pares, mares i avis també venen a llegir-nos contes o poesia. | ||||
Relació biblioteques de la zona: -
Visites al Punt de Lectura de BOrdils i la Biblioteca Municipal de Celrà. |