L'E.S.O. (Educació
Secundària Obligatòria)
El
projecte curricular de l'Institut
dins el marc del nou sistema educatiu
Els estudis
de l'ESO els cursen els nois i noies de 12 a 16 anys distribuïts en
quatre cursos.
Objectius
terminals de l'ESO
Objectius
general de l'àrea de llenguatge
Els crèdits
Tots els ensenyaments de l'ESO es configuren al voltant dels crèdits.
Un crèdit consta de 35
hores de classe. El crèdits poden ser de diferents tipus:
Crèdits comuns. Els estudien de forma obligatòria
tots els alumnes.
Crèdits variables. De caràcter
optatiu, poden ser d'ampliació, iniciació o de reforç.
Crèdit de síntesi.
El realitzen tots els alumnes, de forma intensiva, cap a final de curs.
Crèdit de tutoria. Una hora
setmanal al llarg de tot el curs.
Distribució horària
El centre
ha optat per un model horari que sigui
el màxim d'estable al llarg de tot un curs
acadèmic.
Els crèdits comuns es distribueixen en 3 hores lectives setmanals
al llarg de dos
trimestres,
excepte els d'Educació Musical i Educació Física,
que s'imparteixen durant dues
hores al
llarg de tot el curs. Al crèdit de tutoria
es dedica una hora setmanal al llarg de tot
el curs.
Crèdits
variables.
El nombre
de crèdits variables és uniforme a cada trimestre: 2 per
al 1r i 2n d'ESO, 3 per al
3r, i 4
per al 4t.
Ensenyament en català
Tenint en
compte que la llengua vehicular de l'Ensenyament Secundari Obligatori és
el
català,
s'imparteixen en aquesta llengua tots els crèdits
comuns i variables en què és
possible,
així com també el crèdit de tutoria.
Atenció a la diversitat
El centre
es proposa atendre la diversitat a través de grups flexibles, de
crèdits
variables de
reforç
i d'hores de reforç en les assignatures instrumentals (llengües
i matemàtiques). Per
això
comptem amb el suport del professor de Pedagogia Terapèutica, i
una psicopedagoga
a més
a més del servei de l’EAP.
Activitats extraescolars
En el marc
dels diferents crèdits (comuns, variables i de síntesi),
l'equip docent organitza
una sèrie
d'activitats
extraescolars: visites a Museus (Història de Catalunya, Zoologia,
de la
Ciència
i de la Tècnica, Geologia... ), Biblioteques, Teatre, sortides de
camp (al Delta de
l'Ebre i
del Llobregat), etc.
Avaluació
Tenint en
compte que el nou sistema educatiu és obligatori fins als setze
anys, l'equip
docent del
nostre centre ha considerat que és molt important valorar
no només els
coneixements
adquirits per l'alumnat, sinó també la seva actitud
davant de l'estudi, dels
companys
i companyes, i en el centre. Es per això que en les avaluacions
les notes
contemplen
ambdós aspectes, en uns percentatges que varien segons el curs.
Així, a 1r
d'ESO la
nota global s’obté aplicant el 60% a coneixements i el 40% a actitud.
A 2n, 65% de
coneixements
i 35% d'actitud. A 3r , el 70% i el 30% respectivament. I a 4t, el 75%
de
coneixements
i el 25% d’actitud.
L'equip
docent de cada curs es reuneix quatre vegades al llarg de l’any per avaluar
l'alumnat.
Es fa una pre-avaluació al mes de novembre i tres avaluacions més,
una al final
de cada
trimestre. En cada ocasió es comunica per escrit a les famílies
el resultat de
l'avaluació
dels i les alumnes.
Els crèdits variables
De crèdits
variables n'hi ha de tres tipus: d'iniciació, d'ampliació
i de reforç. El nombre
d'alumnes
que cursen aquests crèdits és menor que els dels crèdits
comuns, de manera que
cada alumne/a
pot cursar un crèdit en funció de les seves necessitats.
L'equip
docent de cicle orienta l’alumnat per tal que la seva elecció s'ajusti
al màxim als
seus interessos
i capacitats.
Índex -
El
nom del centre - El
nostre Institut - Batxillerat
Activitats extraordinàries
- Convivència
- AMPA -
Actualitat |