MARÇ 2014

- Segona xerrada d’en Juanjo Fernández.

El dijous 13 de febrer a les 21:30h. al Teatre Auditori Narcís Masferrer va tenir lloc la segona de les tres xerrades de l’autor Juanjo Fernández que organitzen la Fundació Cor de Maria-Sant Josep i la seva AMPA. La xerrada “Comunicació pares-fills en l’adolescència”, va ser un èxit d’assistència –amb una mica més de dos-cents assistents- i de satisfacció. Fernández va parlar dels principals trets dels adolescents, de la comunicació entre aquests i els pares, i va proposar alguns recursos per a millorar-la. Al final, va presentar el “multicàleg”, que recull trenta idees clares, pràctiques i positives per viure i comunicar-se amb adolescents.

La tercera i última conferència de Juanjo Fernández serà el dijous 24 d’abril a les 21:30 al Teatre i porta per títol “Ser més feliços per ser millors pares”.

- Excursió de 2n d’ESO a l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona.

El dilluns 24 de febrer els alumnes de 2n d’ESO amb els professors acompanyants van anar a l’Escola d’Hostaleria de Girona. Allà van realitzar un taller sobre nutrició després d’haver parlat amb els experts sobre els diferents grups d’aliments. Seguidament van fer un recorregut per les instal·lacions i van escoltar una xerrada informativa sobre els diferents estudis que es cursen allà. Al final, ja asseguts a taula, els van explicar com comportar-se i com utilitzar correctament cada instrument. Van acabar degustant un bon menú elaborat i servit per alumnes de l’Escola d’Hostaleria.

- Sortida de 1r d’ESO a la depuradora.

El dimecres 26 de febrer al matí els alumnes de 1r d’ESO van sortir del Sant Josep per anar caminant fins a la depuradora de Castell Platja d ́Aro, que s ́encarrega de netejar les aigües del clavegueram de les ciutats de la zona (Sta Cristina, Sant Feliu i Platja d ́Aro).

Allà, en Jordi Batriu, un tècnic de la depuradora ens va fer una xerrada l ́ús racional de l ́aigua potable i sobre el funcionament de les instal·lacions, les basses de decantació, els sistemes de filtratge i els dipòsits on els bacteris descomposen la brutícia que hi ha a l ́aigua.

Tot i la forta olor que feien algunes de les zones de la depuradora, va ser una visita interessant, i ens va permetre aprendre moltes coses sobre com cuidar més el nostre entorn i fer estalvi d ́aigua.

- Celebracions del Carnestoltes al Sant Josep.

Durant la darrera setmana de febrer, el rei Carnestoltes ja manava als nostres centres. Cada dia els/les alumnes portaven algun complement divertit i s’anaven sumant els dels dies anteriors. Finalment, el Dijous Gras a la tarda es van fer les festes grosses de Carnaval:

Al Sant Josep: els/les alumnes es van ajuntar al pati, on van desfilar per classes. Quan ja hi era tothom, va comparèixer el Rei Carnestoltes, que va decidir disfressar-se de granota per no ser reconegut, i va fer cantar i ballar alumnes i mestres.