Enllaços

      Inscripcions                               Quotes                                     Beques                                        Tríptic                                        AMPA

Recomanacions


FEBRER 2014


Tria Escola Cristiana

Som una escola orientadora que ajuda cada noi i noia en el seu procés d’aprenentatge; una escola catalana en llengua i continguts, oberta al multilingüisme i que assoleix bons nivells d’aprenentatge de llengües estrangeres.

El passat 6 de febrer va tenir lloc a Barcelona la presentació de la marca conjunta de l’escola cristiana de Catalunya. Una elecció dels pares que diverses persones vinculades a la Fundació Escola Cristiana de

Catalunya van presentar com una de les més importants per la vida dels fills. I per impulsar la tria d’escola cristiana, aquest dijous es va presentar una nova imatge que identifica tots els centres i una campanya informativa amb un acte al col·legi Sant Ignasi de Sarrià presidit per l’arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach.

El cardenal va defensar el dret a triar escola com un dret fonamental. Va defensar que “l’escola cristiana

ajuda a exercir aquest dret” i que “és positiu que hi hagi continuïtat entre les conviccions de casa i de

l’escola”. Però també va destacar que és “una escola oberta” que “formarà ciutadans responsables, coherents, honestos, i compromesos”. “Com que n’estem contents volem oferir aquest tresor que tenim a tothom”, va concloure el cardenal.

El secretari general de la Fundació, el P. Enric Puig, també va incidir en la caràcter propi de l’escola cristiana “des del missatge de Jesús amb un clima de llibertat”. I va parlar d’una escola que orienta, arrelada, que es mou en un entorn digital, multilingüe i en la que “el nostre principal valor és el professorat”.

Dins de l’acte, van intervenir diverses persones vinculades a la comunitat educativa. Montserrat Oliveras, directora d’Educaweb, va explicar com els diversos mitjans per presentar l’escola –el web, la jornada de portes obertes, o l’entrevista personal- ha de portar als pares “al convenciment d’haver trobat el tresor que es buscava”.

Miquel Àngel Prats, director del Grau d’Educació Infantil de Blanquerna-URL, va explicar algunes de les habilitats que ha d’adquirir el professorat, com l’empatia, la capacitat de comunicar, la gestió de l’equilibri entre el saber i el saber fer, o el treball en equip que “s’ha de reforçar perquè venim d’una tradició de treballar en solitari a l’aula”. I, sobretot, una vocació que demana “ser bones persones”.

Finalment, Mercè Rey, presidenta de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes, va insistir en el dret dels pares a escollir escola perquè “els pares som i ens sentim els principals responsables de la formació dels nostres fills”. “Confiem en l’escola si l’hem triat lliurement”, va argumentar Rey.

Josep Lluís Segú, director de DEP Institut, va presentar la campanya que comunicació que és la primera vegada que s’organitza de forma conjunta entre totes les escoles cristianes. La marca comuna està pensada per acompanyar-la dels elements distintius que ja té cada escola segons la seva titularitat o la família religiosa a la que està vinculada.

El lema Compromesos en l’educació de qualitat per a tothom vol recollir el que és comú a totes les escoles cristianes. Els colors càlids i la forma de la creu del logotip, remarquen l’arrelament a Catalunya i l’obertura a tothom. La campanya es difondrà amb anuncis en premsa, un suplement al Full Dominical, falques de ràdio, i insercions a mitjans digitals especialitzats i comarcals.

La campanya porta al web www.triaescolacristiana.cat, que inclou un cercador de totes escoles cristianes de Catalunya.


Web del departament d’Ensenyament


El respecte té a veure amb una manera especial de mirar i tractar els altres. És una aproximació a les persones amb una mirada atenta, però amb una certa cura, sense envair el seu espai. El respecte dista tant de la violència com de la indiferència.

Una persona respectuosa:

  1. 1 És atenta.

  2. 2 Manté l’aproximació cap a les persones amb una certa cura i distància.

  3. 3 Percep l'altre com algú que pot fer aportacions valuoses.

  4. 4 Veu els altres com a persones, és a dir, éssers fràgils.
    Què facilita el respecte:

  5. 5 Utilitzar la conversa i el diàleg com a base del respecte.

  6. 6 Ser capaç de fer una escolta activa.

  7. 7 Donar reconeixement i autoritat a les altres persones.
    Com ajudar des de casa:

  8. 8 Parlar amb respecte i reconeixement dels altres, especialment dels docents.

  9. 9 Respectar i valorar les institucions, com per exemple l’escola....

  10. 10 Ser crítics i fer reflexionar els fills davant la manca de respecte que es pot percebre en alguns mitjans de comunicació.

  11. 11 Tenir presents els drets individuals, però sense incidir-hi desmesuradament, evitant veure els altres com una amenaça contínua a aquests drets.
    Més informació.: http://www.gencat.cat/temes/cat/educacio.htm
    Família i Escola > Educar i créixer en família > Educació en valors > Respecte
    http://www20.gencat.cat/portal/site/familiaescola/menuitem.5b21aabe12191ad9aacf3010b0c0e1a0/?vgnex toid=3e9fe7c221caa310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=3e9fe7c221caa310VgnVCM1000008 d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
    Pots ajudar els teus fills a utilitzar les tecnologies amb responsabilitat
    Com succeeix en tots els àmbits de la seva vida, els infants i joves també interactuen amb les noves tecnologies a casa. És per això que, igual que en d’altres entorns educatius com l’escola o l’esplai, és
    important que es faci una gestió correcta de l’ús d’internet, mòbil o d’altres dispositius informàtics a casa. En aquest sentit, pares i mares tenen un paper important juntament amb professors, monitors, etc., a educar sobre una relació correcta dels infants i joves amb les noves tecnologies.
    En ocasions es confon la natural tendència a descobrir el món pròpia dels tres anys d’edat amb “un alt sentit d’independència”, quan el cert és que un nen o nena a aquesta edat no necessita ser independent, sinó “explorar depenent” per aconseguir la veritable independència a mesura que creix i aprèn a actuar en societat.
    Més informació. : http://www.peretarres.org/wps/wcm/connect/peretarres_ca/peretarres/webs/mcecc/extres/esplai_digital/consells/consells

La intel·ligència és també la capacitat de parlar i escriure correctament, així com de comprendre el que es llegeix

Què és la intel·ligència lingüística?

És la capacitat que tenen els vostres fills per utilitzar les paraules de manera correcta a l'hora de parlar o escriure, així com la capacitat que tenen per comprendre i explicar allò que han llegit o escoltat.

Com puc saber si el meu fill té especialment desenvolupada la intel·ligència lingüística?

En general els nens i nenes que tenen especialment desenvolupada la intel·ligència lingüística, de ben petits els agrada molt parlar i explicar-se, i més tard mostren també interès per la lectura i l'escriptura, per inventar històries, per comunicar idees, per crear jocs de paraules, o fins i tot per la resolució de mots encreuats. Observeu també si tenen facilitat per aprendre idiomes.

Com puc desenvolupar la intel·ligència lingüística en el meu fill?

Per als nens petits, una de les millors maneres d'estimular el desenvolupament de les seves capacitats lingüístiques és a través dels jocs verbals, com el "veig veig", les endevinalles o els embarbussaments.
Si els vostres fills ja han après a llegir i escriure, podeu jugar amb aquells jocs de taula que inclouen l'ús del llenguatge, com els dòminos d'idees, jocs amb preguntes, jocs de confegir paraules o frases, puzles amb abecedaris o frases... També els jocs de paraules, mots encreuats, autodefinits, “el penjat” o les sopes de lletres són una eina lúdica que trobem en diaris i revistes i que els ajuda a desenvolupar la memòria i progressar en la lectura i escriptura.

Altres activitats que podeu fomentar en els vostres fills són les lectures en veu alta, dialogar o conversar sobre temes de l'escola, escriure històries inventades, llegir i aprendre poemes.
Podeu ajudar-los a buscar informació en llibres, diccionaris, enciclopèdies i utilitzar processadors de textos. També podeu promoure l'hàbit lector: llegint de deu a vint minuts cada dia amb els vostres fills quan són petits, tenint a casa els llibres del seu interès, disposar d'un lloc a casa per llegir, fent activitats al voltant dels llibres, com dibuixar, anar a la biblioteca, al teatre o al cinema...

Més recursos : http://www.gencat.cat/temes/cat/educacio.htm
Escolaritat > Acompanyament escolar a casa > Intel·ligències múltiples > Lingüística


Pla de Vela que es duu a terme a 6è de Primària durant el tercer trimestre... més

Examens de les proves YLE, KET i PETper obtenir la certificació de Cambridge ESOL... més

Entrega dels “Premis Tamme”  als  alumnes amb uns valors humans més destacats, segons alumnes i professors... més

Els viatges a la ESO es treballen des de l’aula, tant a nivell lingüístic com a nivell cultural...més

C/Ferran Romaguera, 20                   17220   Sant Feliu de Guíxols               Tel. 972 32 04 35                    Fax 972 32 78 65             E-mail: b7003288@xtec.cat            Tel. Menjador 638 96 87