|
Descripció
El Josytick
i la Catifa
màgica són dos perifèrics de l'àmbit
del joc que ens permeten desenvolupar noves interaccions i situacions
d'ensenyament i aprenentatge.
L'objectiu és la creació d'activitats d'acció-reacció
que estimulin a l'alumne a moure's, explorar en una àrea
en principi limitada per la catifa màgica. Aquest moviment
podrà ser realitzat gatejant (en el cas de nadons), rodolant
(alumnes amb problemes motrius greus), amb desplaçaments
de la mà, dels peus, etc. En pressionar la casella s'obté
la resposta de l'ordinador via auditiva i visual
Mentre que amb la catifa treballaríem la motricitat
de les extremitats inferiors i el desplaçament en
el terra, el josytick pot servir per treballar la motricitat
de les extremitats superiors.
L'activitat va dirigida a alumnes amb necessitats educatives especials
amb edats a partir dels 0 anys. Això vol dir materials molt
diversos que s'adaptin als continguts curriculars o aspectes que
es vulguin reforçar de l'alumne. En especial:
- alumnes cecs i baixa visió (imatges contrastades,
sons, etc.).
- plurideficients (sons, animacions, etc.).
Amb aquest materials desenvoluparem activitat d'estimulació,
exploració, orientació , ritme, etc,
Algunes propostes d'activitats podrien ser:
- Treballar l'orientació. Dreta, esquerra, amunt, avall.
- Treballar els colors.
- Treballar so/silenci. Diferents músiques (infantils,
juvenils, clàssica, etc.)
- Treballar les textures (suau, aspre, etc.).
Eines de treball
Els programes a utilitzar en la creació d'aquestes activitats
poden ser:
- Imatge digital: escanner, fotografia digital, etc.
- Eines d'edició de recursos multimèdia:
PaintShopPro, Cooledit.
- Programes d'activitats: Toca-toca, Flash, Tswin (tauleta
sensible
|