Aquí trobareu els materials específics per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball col·laboratiu.
JUSTIFICACIÓ

FUNCIONAMENT

CALENDARI

TALLERS

MATERIALS
CREATS

JORNADA 1999

JORNADA 2000

JORNADA 2001

JORNADA 2002

JORNADA 2003

Activitats d'orientació, mobilitat i estimulació amb el joystick i la catifa màgica.

Coordinació: María Teresa Corbella, Sílvia Boix, Prudens Martínez
  Descripció   Autors Materials

Descripció

El Josytick i la Catifa màgica són dos perifèrics de l'àmbit del joc que ens permeten desenvolupar noves interaccions i situacions d'ensenyament i aprenentatge.

L'objectiu és la creació d'activitats d'acció-reacció que estimulin a l'alumne a moure's, explorar en una àrea en principi limitada per la catifa màgica. Aquest moviment podrà ser realitzat gatejant (en el cas de nadons), rodolant (alumnes amb problemes motrius greus), amb desplaçaments de la mà, dels peus, etc. En pressionar la casella s'obté la resposta de l'ordinador via auditiva i visual

Mentre que amb la catifa treballaríem la motricitat de les extremitats inferiors i el desplaçament en el terra, el josytick pot servir per treballar la motricitat de les extremitats superiors.

L'activitat va dirigida a alumnes amb necessitats educatives especials amb edats a partir dels 0 anys. Això vol dir materials molt diversos que s'adaptin als continguts curriculars o aspectes que es vulguin reforçar de l'alumne. En especial:

• alumnes cecs i baixa visió (imatges contrastades, sons, etc.).
  • plurideficients (sons, animacions, etc.).

Amb aquest materials desenvoluparem activitat d'estimulació, exploració, orientació , ritme, etc,

Algunes propostes d'activitats podrien ser:

• Treballar l'orientació. Dreta, esquerra, amunt, avall.
  • Treballar els colors.
  • Treballar so/silenci. Diferents músiques (infantils, juvenils, clàssica, etc.)
  • Treballar les textures (suau, aspre, etc.).

Eines de treball

Els programes a utilitzar en la creació d'aquestes activitats poden ser:

• Imatge digital: escanner, fotografia digital, etc.
  • Eines d'edició de recursos multimèdia: PaintShopPro, Cooledit.
  • Programes d'activitats: Toca-toca, Flash, Tswin (tauleta sensible