 |
 |
 |
 |
 |
El mateix procés de l'Índex pot contribuir
a avançar cap a l'educació inclusiva. Implica
una autorevisió col·laborativa detallada que
parteix de l'experiència de totes les persones
relacionades amb el centre. No es tracta d'avaluar
la competència de ningú, sinó de trobar maneres
de donar suport a la millora escolar i professional.
Una versió d'aquest procés es descriu detalladament
en la segona part. Aquest procés es pot representar
com un cicle de planificació de la millora
del centre (que es descriu més endavant),
amb una fase addicional el primer any d'inici
del procés de l'Índex, en la qual un grup
coordinador es familiaritza amb els materials
i amb la manera com s'han d'utilitzar (Quadre
4).
Així i tot, el procés de millora del centre no s'hauria de veure com un procés mecànic, ja que sorgeix tant de les relacions que hi ha entre els valors, les emocions i les accions com de la reflexió, l'anàlisi i la planificació acurades. Té tant a veure amb els cors com amb les ments.
|
|
|