 |
 |
 |
 |
 |
Es diu que la inclusió és la
peça clau de la política del Govern britànic .
No obstant això, molts professors comenten
que han de treballar de valent per tal de
disminuir les pressions d'exclusió que provenen
de les polítiques que fomenten la competició
entre els centres i que condueixen a una perspectiva
restringida de l'assoliment dels alumnes.
Moltes de les barreres a l'aprenentatge i
a la participació es troben en contextos sobre
els quals els centres tenen poc control. Les
barreres més fortes que impedeixen avenços
educatius són aquelles que estan associades
amb la pobresa i la pressió que provoca. Tot
i així, els centres poden canviar i han de
fer-ho: han de saber que poden tenir un efecte
molt important en les experiències educatives
de l'alumnat i del professorat si desenvolupen
cultures en les quals tothom sigui respectat
i on les polítiques i les pràctiques donin
suport a tots els estudiants per tal d'aprendre
i de participar amb els altres, amb la finalitat
d'assolir uns resultats educatius òptims.
Molts centres, amb circumstàncies ben diferents,
troben que l'Índex els ajuda, ja que els permet
tenir un cert grau de control sobre el seu
propi avenç cap a la inclusió; és a dir, els
ajuda a analitzar el que fan, a determinar
les prioritats per canviar i a posar en pràctica
aquestes prioritats.
|
|
|