logo índex inclusió 3a Part. Indicadors i preguntes
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
3a Part. Indicadors i preguntes
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Dimensió C Desenvolupar PRÀCTIQUES Inclusives Tornar a indicadors
A.1 Construir comunitat
C.1.1 Es programa pensant que tot l'alumnat aprengui
1) La programació es fa pensant en l'aprenentatge de l'alumnat, més que no pas en la impartició de coneixements?

2) Els materials curriculars són un reflex dels antecedents culturals, les experiències i els interessos de l'alumnat?

3) S'entén l'aprenentatge com un procés continu, més que no pas com un producte final?

4) Les classes amplien l'aprenentatge de tot l'alumnat?

5) S'adapten els continguts i les activitats als coneixements previs de l'alumnat?

6) Les classes reflecteixen els ritmes diferents amb què l'alumnat completa les tasques?

7) Els objectius d'aprenentatge de les activitats són clars?

8) Es demana que l'alumnat, abans de començar un tema, trobi sentit a allò que se li proposa i se li dóna temps per assimilar-ho?

9) S'eviten les activitats de còpia mecànica?

10) A vegades les unitats comencen a partir d'una experiència compartida que es pot desenvolupar de diverses maneres?

11) Les unitats exigeixen que el treball es faci individualment, en parelles, en grups o amb tota la classe?

12) Hi ha una varietat d'activitats que inclouen la discussió, la presentació oral, l'escriptura, el dibuix, la resolució de problemes, l'ús de la biblioteca, materials audiovisuals, tasques pràctiques i tecnologia de la informació?

13) Algunes matèries es poden aprendre de maneres diferents (amb noves metodologies, agrupacions o recursos didàctics)?

14) L'alumnat pot presentar el seu treball de diverses maneres, per exemple utilitzant dibuixos, fotografies i cassets?

15) Les classes s'adapten, si cal, perquè l'alumnat amb discapacitats físíques o sensorials pugui desenvolupar les seves capacitats i coneixements a través de l'educació física o de les pràctiques de laboratori?

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7