logo índex inclusió 3a Part. Indicadors i preguntes
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
3a Part. Indicadors i preguntes
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Dimensió C Desenvolupar PRÀCTIQUES Inclusives Tornar a indicadors
A.1 Construir comunitat
C.1.2 Les classes promouen la participació de tot l'alumnat
1) Es presta atenció concreta a l'accessibilitat del llenguatge parlat i escrit?

2) Les classes es fan a partir de les diferències i dels coneixements previs de l'alumnat?

3) Durant les classes s'explica i es practica el vocabulari tècnic?

4) S'intenta preveure l'ensenyament i el suport des del punt de vista de l'alumnat?

5) Les classes es fan tenint en compte la llengua i les experiències lingüístiques de l'alumnat fora del centre?

6) Les classes són igualment accessibles a tots els nois i noies i inclouen una sèrie d'activitats que reflecteixen la diversitat d'interessos d'ambdós sexes?

7) Es donen oportunitats perquè els alumnes que aprenen el català de forma tardana puguin parlar i escriure en la seva pròpia llengua?

8) S'anima l'alumnat que aprèn el català de forma tardana que desenvolupi habilitats de traducció de la llengua familiar el català?

9) Les classes promouen el desenvolupament d'un llenguatge que permeti pensar i parlar sobre l'aprenentatge?

10) Es permet que l'alumnat participi plenament en el currículum, amb la vestimenta adequada a les seves creences religioses, per exemple, en l'assignatura de naturals i d'educació física?

11) S'adapta el currículum per a aquells alumnes que mostren reserves en la participació degut a les seves creences religioses, per exemple en visual-plàstica o música?

12) El professorat reconeix a aquells alumnes que presenten discapacitats o malalties cròniques l'esforç físic que s'exigeix per completar tasques i el cansament que poden provocar?

13) El professorat reconeix l'esforç mental que suposa per a alguns alumnes l'ús de la lectura labial o ajudes visuals?

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7