logo índex inclusió 3a Part. Indicadors i preguntes
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
3a Part. Indicadors i preguntes
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Dimensió C Desenvolupar PRÀCTIQUES Inclusives Tornar a indicadors
A.1 Construir comunitat
C.1.9 El professorat de suport es preocupa de facilitar l'aprenentatge i la participació de tot l'alumnat
1) El professorat de suport està implicat en la planificació i la revisió del currículum?

2) El professorat de suport està assignat a una àrea curricular o a un curs més que a alumnes concrets?

3) El professorat de suport es preocupa d'augmentar la participació de tot l'alumnat?

4) El professorat de suport pretén potenciar al màxim l'autonomia de l'alumnat a partir de seu suport directe?

5) El professorat de suport fomenta l'ajut entre iguals per a aquells alumnes que mostren dificultats d’aprenentatge?

6) El professorat de suport evita immiscir-se en les relacions afectives dels joves amb els seus iguals?

7) Es proporciona al professorat de suport una descripció del treball que estableixi els límits de les seves obligacions?

8) El centre té directrius clares de com ha d'organitzar-se el treball conjunt entre el professorat d'aula i el de suport?

9) L'espai de l'aula s'organitza de manera que el professorat de suport pugui treballar tant en grups com individualment?

10) Es té en compte que alguns alumnes amb discapacitats poden necessitar l'ajut d'una altra persona (un company, un adult...), més que no pas d'un professor de suport?

11) La presència de més adults sempre es veu com una oportunitat per reflexionar sobre el currículum i els enfocaments d’ensenyaments dirigits a tot l'alumnat?

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7