Mercat
de treball
|
||
![]() |
||
1. | Objectius terminals | |
2. | Continguts | |
3. | Desenvolupament dels continguts | |
4. | Objectius didàctics | |
1. | Objectius terminals | |
6. Identificar els factors que afavoreixen l'aparició d'economies de producció a gran escala (o de deseconomies), relacionar aquests factors amb la dimensió de les empreses de diferents indústries (de la comarca, el país, la UE), les tendències a la internacionalització de les grans empreses i els processos d'integració econòmica. 7. Analitzar el mercat de treball de l'entorn, identificar els diferents tipus d'atur (friccional, estacional, cíclic i estructural) i conèixer els efectes del progrés tecnològic i la mobilitat del capital en l'àmbit internacional sobre el nivell d'ocupació. 8. Utilitzar les eines elementals de càlcul (raons, proporcions, taxes de creixement, índex base 100) per comparar, en l'espai i en el temps, dues magnituds o més, el pes d'una magnitud dins un agregat més ampli o la seva variació dins la sèrie temporal. Utilitzar el programari informàtic (fulls de càlcul i bases de dades) com a instrument per al tractament i presentació de la informació econòmica. 19. Valorar el pressupost de l'estat com a instrument de política econòmica i social, distingir els capítols principals dels ingressos i les despeses públiques i reconèixer les causes i les conseqüències del dèficit públic. |
||
2. | Continguts | |
Fets conceptuals i sistemes | ||
1.
El sistema econòmic. 1.2. L'activitat econòmica. 1.3. L'estructura productiva. 3. Mesura de l'activitat econòmica. 3.1. Indicadors econòmics. Comptabilitat nacional. 3.2. Distribució de la renda. 6. Economia i sector públic. 6.1. El pressupost: instrument de política econòmica. 6.3. Polítiques sectorials. 7. Economia internacional. 7.4 La internacionalització de l'economia. |
||
|
||
Procediments | ||
2.
Anàlisi de dades. |
||
|
||
Valors, normes i actituds | ||
1.
Relativisme. 1.4. Prevenció en la interpretació de les dades estadístiques sobre els diferents indicadors econòmics. 2. Entorn econòmic i social. 2.1. Interès i curiositat per conèixer i analitzar amb sentit crític i solidari els problemes econòmics actuals. 2.3. Interès per conèixer societats amb estructures socioeconòmiques diferents de la nostra. 3. Mètode de treball. 3.1. Hàbit en l'ús de diferents fonts d'informació econòmica com a base per a l'anàlisi de la realitat. 3.2. Hàbit de lectura raonada i crítica de la informació econòmica. |
||
3. | Desenvolupament dels continguts | |
1.
La taxa d'activitat, d'ocupació i d'atur a la UE-15. |
||
|
||
4. | Objectius didàctics | |
|
||
|
||
|
||
Orientacions didàctiques | ||
|
||