Sector
exterior
|
||
![]() |
||
1. | Objectius terminals | |
2. | Continguts | |
3. | Desenvolupament dels continguts | |
4. | Objectius didàctics | |
1. | Objectius terminals | |
20. Analitzar, a partir de dades relatives als fluxos comercials i financers internacionals, l'estructura i l'evolució del comerç mundial, tot opinant sobre les causes i les conseqüències de la creixent interdependència i de les desigualtats d'intercanvis nord-sud. 22. Relacionar els cobraments i els pagaments internacionals amb les diferents seccions que componen la balança de pagaments, amb l'oferta i la demanda de divises i la determinació del tipus de canvi. 8. Utilitzar les eines elementals de càlcul (raons, proporcions, taxes de creixement, índex base 100) per comparar, en l'espai i en el temps, dues magnituds o més, el pes d'una magnitud dins d'un agregat més ampli o la seva variació dins una sèrie temporal. Utilitzar el programari informàtic (fulls de càlcul i bases de dades) com a instrument per al tractament i la presentació de la informació econòmica. 23. Descriure les possibles causes i conseqüències d'una variació en el tipus de canvi i conèixer els objectius de la política de control de tipus de canvi. 21. Reconèixer els arguments que fonamenten les posicions favorables al lliure comerç o al proteccionisme, i relacionar-los amb els processos d'integració econòmica (per exemple, Unió Europea) i les seves conseqüències. |
||
2. | Continguts | |
Fets conceptuals i sistemes | ||
7.2.
Els fluxos entre l'economia nacional i la resta del món: balança de pagaments. 7.3. El tipus de canvi. 7.4. La internacionalització de l'economia. |
||
|
||
Procediments | ||
2.
Anàlisi de dades. |
||
|
||
Valors, normes i actituds | ||
1.
Relativisme. 1.1. Valoració de l'economia com a ciència social amb els seus mètodes d'anàlisi propis. 1.4. Prevenció en la interpretació de les dades estadístiques sobre els diferents indicadors econòmics. 2. Entorn econòmic i social. 2.1. Interès i curiositat per conèixer i analitzar amb sentit crític i solidari els problemes econòmics actuals. 2.3. Interès per conèixer societats amb estructures socioeconòmiques diferents de la nostra. 3. Mètode de treball. 3.1. Hàbit en l'ús de diferents fonts d'informació econòmica com a base per a l'anàlisi de la realitat. 3.2. Hàbit de lectura raonada i crítica de la informació econòmica. |
||
3. | Desenvolupament dels continguts | |
1.
La UE al món: dades econòmiques. |
||
|
||
4. | Objectius didàctics | |
|
||
|
||
|
||
Orientacions didàctiques | ||
|
||