Criteris d'avaluació

Calendari d'exàmens

Criteris d'Avaluació - ESO

A tots els crèdits de l’Àrea de Matemàtiques, s’avaluarà els alumnes seguint les següents proporcions:

• Fets, conceptes i sistemes conceptuals: 20%
      • Procediments: 65%
      • Actituds, valors i normes: 15%

S’entén per Fets, conceptes i sistemes conceptuals :

• La teoria impartida a classe.
      • L’aplicació per deducció de la teoria impartida a classe
Per avaluar Procediments es realitzaran: Exercicis i problemes.

En avaluar Actituds, valors i normes es tindran en compte els següents criteris:

• La presentació vertical y llegible dels exercicis escrits. (Per fer-los s’utilitzarà bolígraf blau o negre).
      • L’ús correcte de la simbologia matemàtica.
      • La puntualitat en el lliurament dels treballs o exercicis, així com la seva presentació.
      • El treball personal diari.
      • L’actitud i participació a classe.

Material de l’alumne

Tots els alumnes han de disposar de regla i compàs. Només s’utilitzarà la calculadora quan així ho indiqui el/la professor/a. Els treballs i exàmens es realitzaran en DIN A4 blanc.

Tots els alumnes disposaran d'un dossier d'exercicis amb els enunciats dels mateixos. A 3r d'ESO, l'alumne prendrà els apunts i realitzarà els exercicis en una llibreta. A 4t d'ESO, els exercicis es realitzaran en fulls DIN A4.

Exàmens

Es realitzaran 3 proves escrites al llarg del crèdit, que seran acumulatives, donada la naturalesa de les matemàtiques. A més, es podran realitzar altres proves assaig al llarg del trimestre, en funció del temari i del temps.

Si per causa justificada un/a alumne/a no pot assistir a una prova, la nota corresponent no comptarà per a la mitjana del crèdit. Si no hi ha causa justificada, la nota de l’examen serà zero.

En cas de necessitat, si algun/a alumne/a demostrés una evolució positiva tant en les proves escrites com en l’actitud a classe, es podria realitzar un examen de recuperació (sota el criteri absolut del/de la professor/a), que l’ajudaria a aprovar el crèdit.

En finalitzar el crèdit, tots els alumnes suspesos tenen dret a presentar-se a la recuperació que organitzarà el departament durant el següent trimestre, o durant la setmana de Recuperacions Finals.

Tornar amunt

Fes clic aquí per anar a l'inici Escriu-me