|
|
IV- FUNCIÓ VALOR
ABSOLUT: f(x) = l ax2+bx+c l
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java JAVA.
|
Observa la gràfica de la funció y = x2 + 3x + 1. Assigna diversos valors als
controls superiors; a, b i c i observa com canvia la paràbola.
|
Clica el botó inici.
1. A partir de la gràfica de la funció y = x2 + 3x + 1, modifica els valors del control abscissa per veure com es
construeix la gràfica de la funció y =
l x2 + 3x + 1 l. (Observa
el canvio que es produeix quan els valors de l'abscissa són negatius).
|
Clica el botó inici.
2. Modifica els valors dels controls a, b c per aconseguir una paràbola convexa (a < 0)
i que talli en dos punts l'eix OX. Modifica els valors del control abscissa per veure com es
construeix la gràfica de la funció valor absolut.
|
3.
Pots repetir el procediment totes les vegades que consideris necessari,
sempre que la paràbola tingui dos punts de tall amb l'eix
d'abscisses (independentment del signe del coeficient a)
|
4. Escriu a la llibreta
les teves conclusions.
|
|
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java JAVA.
|
5. Modifica els valors dels controls a, b c per aconseguir una paràbola que talli en un
sol punt l'eix OX. Modifica els valors del control abscissa per veure com es
construeix la gràfica de la funció valor absolut.
|
Clica el botó inici.
6. Repeteix el mateix exercici per a
qualsevol paràbola (a >0 o a < 0) però que només talli en un
punt l'eix OX.
|
7. Escriu a la llibreta què passa amb la funció valor absolut quan la paràbola talla en un
sol punt l'eix OX.
|
|
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java JAVA.
|
8. Modifica els valors dels controls a, b c per aconseguir una paràbola que no talli
l'eix OX. Modifica els valors del control abscissa per veure com es
construeix la gràfica de la funció valor absolut.
|
Clica el botó inici.
9. Repeteix el mateix exercici per a
qualsevol paràbola (a >0 o a < 0) però que no talli l'eix OX.
|
10. Escriu les observacions a la llibreta i generalitza per a qualsevol funció: y = l ax2+bx+c
l
|
|
|
Montserrat Gelis
Bosch |
 |
|
©
Ministerio de Educación. |
|
|
|