Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java JAVA.
1.
Assigna el valor 1 al
control paràbola. Observa la
gràfica de la funció
y = x2 + 3x + 1. Assigna
el valor 1 al control
valor absolut. Calcula a la teva llibreta els
punts d'intersecció amb l'eix OX i defineix la
funció valor absolut com una funció a trossos.
Comprova-ho assignant el valor
1 al control definició.
Clica el botó inici.
2.
Assigna el valor 2 al
control paràbola. Observa la
gràfica de la funció y = x2 - 4x + 3.
Assigna el valor 2 al
control valor absolut. Calcula a la teva
llibreta els punts d'intersecció amb l'eix OX i defineix la
funció valor absolut com una funció a trossos.
Comprova-ho assignant el valor
1 al control definició.
Clica el botó inici.
3.
Repeteix l'exercici amb les funcions:
y =
lx2 - 6l (controls paràbola i
valor absolut 3)
y = l- x2
+ 6x - 5l
(controls paràbola i valor absolut 4)
y = l- x2
+ 6x - 5l
(controls paràbola i valor absolut 5)
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java JAVA.
Quan
la intersecció entre la paràbola i l'eix
d'abscisses és només un punt o no hi ha
intersecció, la funció valor absolut
és la mateixa paràbola (si a > 0), o la
paràbola canviada de signe (si a < 0).
4.
Comprova-ho amb la funció y
=l 2x2 + 3x + 2l,
assignant el valor 1 al
control paràbola. Assigna el valor 1 al control valor absolut
i observa la gràfica de la funció. Assigna el
valor 1 al control
definició.
Clica el botó inici.
5.
Repeteix l'exercici anterior amb les funcions:
y =l - x2 + 3x - 4l (controls
paràbola i valor absolut 2)
y
= l- x2 + 4x - 4l (controls
paràbola i valor absolut 3)
y
= l x2 + 2x + 1l (controls
paràbola i valor absolut 4)