Maleta Pedagògica. Activitats amb titelles |
||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CONTINGUTS | ||||||||||||||||||||||||||||||||
“CACANIMALS” conte de Benoît Charlat | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nivell: Educació Infantil. P-3 i P-4 Trastorn: Retard Mental Tècnica: Titelles de Tija L’alumne amb retard mental té dificultat en convertir els objectes i les accions en símbols i desar-los a la memòria. Aquesta activitat li permet imitar les accions del titella i la identificació amb el personatge, també l’ajuda a retenir el màxim de temps possible l’acció i la imatge. La informació donada és concreta, precisa, organitzada i senzilla per reforçar l’aprenentatge de l’hàbit. La consigna és simplicitat i repetició. El període de l’activitat és curt, ja que els processos d’aprenentatge d’aquests alumnes són molt lents. La tècnica emprada amb els titelles és de tija superior. La manipulació és elemental i permet poder agafar-los per asseure’ls en el vàter. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Guia didàctica |
||||||||||||||||||||||||||||||||
“CACANIMALS” DEMANAR PER ANAR AL VÀTER, CREAR L’ HÀBITDE FER CACA AL VÀTER, EIXUGAR-SE I TIRAR DE LA CADENA Nivell: Educació Infantil P-3 i P-4 Àrea: Descoberta d’un mateix Trastorn: Retard Mental OBJECTIUS
CONTINGUTS
METODOLOGIA Mitjançant l’explicació d’un conte amb titelles s’introdueix l’aprenentatge del control d’esfínters, la demanda d’anar al vàter, la pèrdua de por a la tassa del vàter, i la seva posterior utilització per fer caca o pipi. El conte s’escenifica davant de tota la classe, però l’activitat ha d’estar orientada a l’alumne amb retard mental, fent que sigui el protagonista de la història. PROCEDIMENTS Opcions:
Posteriorment a les escenificacions, els animals escenifiquen que fan caca al vàter de debò. L’alumne amb el qual volem treballar l’hàbit sempre té el titella pollet (és el seu doble). Aquest alumne es pot emportar el conte a casa per jugar-hi i representar-lo amb els pares. Un cop s’hagi treballat individualment amb l’alumne amb necessitats educatives especials és important realitzar les activitats també amb la resta de la classe, ja que això contribueix a potenciar la seva autoestima i afermar la seva seguretat. TEMPORITZACIÓ Duració un trimestre. Dues sessions a la setmana. Dilluns i divendres. Durant la setmana quan els alumnes van al vàter es recorda el conte, i es felicita a l’alumne que ho fa bé. El mestre ha de observar l’aprenentatge i repetir les sessions segons cregui convenient pel procés. AVALUACIÓ Mitjançant una graella d’observació. MATERIALS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Graella d’avaluació |
||||||||||||||||||||||||||||||||
“CACANIMALS” DEMANAR PER ANAR AL VÀTER, CREAR L’ HÀBITDE FER CACA AL VÀTER, EIXUGAR-SE I TIRAR DE LA CADENA Nivell: Educació Infantil P-3 i P-4 Àrea: Descoberta d’un mateix Trastorn: Retard Mental |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
^ |
||||||||||||||||||||||||||||||||