Maleta Pedagògica. Activitats amb titelles |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CONTINGUTS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“TREBALLEM LES EMOCIONS : QUINA EMOCIÓ!” |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nivell: Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària Trastorn: Trastorn de Conducta Tècnica: Titella de Fil Un dels trets més identificatius dels alumnes amb trastorn de conducta és que interpreten els conflictes únicament segons el seu punt de vista. Segurament no poden posar-se en el lloc de l’altre. No tenen empatia. També tenen dificultat en poder expressar els seus propis sentiments. El control de les emocions del titella aferma la seva seguretat, ja que l’alumne amb trastorn de conducta, sovint no pot fer-ho amb si mateix. Amb aquests alumnes l’objectiu principal és assolir el benestar psicològic i els aprenentatges acadèmics es converteixen en eines que han d’ajudar a assolir aquests objectius bàsics. El mestre ha de mostrar un reforç positiu verbal constant, a més de la seva incondicionalitat afectiva vers l’alumne. La tècnica emprada és la del titella de fil o marioneta, ja que al ser manipulat mitjançant fils, permet tenir una distància física suficient per poder allunyar-se de personatge i alhora identificar-se amb ell sense entrar en conflicte directe amb el seu jo. Això podria provocar angoixa i el que és pretén amb aquesta activitat és que l’alumne faci un aprenentatge en el que se senti a gust i gaudeixi del joc. En cap moment és desitja fer una sessió de psicodrama. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Guia didàctica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREBALLEM LES EMOCIONS: QUINA EMOCIÓ ! Nivell: Cicle Mitjà i Superior de Primària Actituds, valors i normes. Trastorn: Trastorns de conducta OBJECTIUS
CONTINGUTS
METODOLOGIA Es manipula el titella, treballant la tècnica (manipulació) i la creació de personatge (com és, quins sentiments té...). Tot aquest aprenentatge és fa amb exercicis adequats a cada situació. En cada pràctica el mestre no és un observador sinó que participa en el joc amb l’altre titella. Durant les sessions es fan comparacions de com demostra l’alumne les emocions i com ho demostren els titelles. PROCEDIMENTS
TEMPORITZACIÓ Sessions d’ 1 hora Primera sessió:Descobriment de les possibilitats físiques del titella. Segona sessió:Descobriment de les possibilitats emocionals del titella. Tercera sessió:Preparació d’una petita història amb els dos titelles. Quarta sessió:Realització d’una demostració de manipulació davant la classe. AVALUACIÓ Mitjançant una graella d’observació. MATERIALS
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
COM CONSTRUIR EL TITELLA DE FIL |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fig. 94 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dibuix del llibre Puppen & Theater. Kurt Schreiner.Ed. Dumont 1980 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Graella d’avaluació | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“TREBALLEM LES EMOCIONS: QUINA EMOCIÓ!” Nivell: Cicle Mitjà i Superior de Primària Actituds, valors i normes Trastorn: Trastorn de conducta |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
^ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||