Maleta Pedagògica. Activitats amb titelles |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CONTINGUTS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“EN PAU VA AL MERCAT” conte de Cristina Bertrán | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nivell: Cicle Inicial de Primària Trastorn: Síndrome de Down Tècnica: Titelles de Taula Amb aquesta activitat i la seva metodologia comprensiva s’afavoreix l’aprenentatge significatiu i funcional. També es reforcen una sèrie d’habilitats molt importants en el desenvolupament de l’alumne amb síndrome de Down, com són:
El treball d’aquestes capacitats ens assegura nivells més alts de generalització en altres contextos.La tècnica emprada amb els titelles és la de taula. Titelles que es manipulen damunt la taula i s’agafen directament amb les mans. Aquesta tècnica permet deixar el titella damunt d’una superfície per poder fer el l’acció de comprar, vendre, pagar, comptar... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Guia didàctica |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“EN PAU VA AL MERCAT” FOMENTAR LA INDEPENDÈNCIA PER A LES ACTIVITATS MÉS QÜOTIDIANES Nivell: Cicle Inicial Primària Àrea: Coneixement del medi, Llengua i Matemàtiques Trastorn: Síndrome de Down OBJECTIUS
CONTINGUTS
METODOLOGIA Explicació del conte “En Pau va al mercat” amb suport de titelles per part del mestre. El conte es representat per tres titelles on cada un serveix per escenificar els objectius proposats. El titella venedor, fa preguntes i obliga al titella comprador a utilitzar les negacions, afirmacions i demandes; el titella comprador respon a les preguntes i utilitza el llenguatge per fer demandes,... PROCEDIMENTS El mestre explica el conte amb titelles. Un cop se’ls ha explicat el conte, l’alumne el representa manipulant els titelles junt amb el mestre. Posteriorment a aquest treball individual amb l’alumne, es repeteix l’activitat amb tota la classe. Cada alumne assoleix el rol d’un titella, tenint en compte que en cada sessió el rol assolit ha de variar, és a dir, s’utilitzaran torns rotatius. Un cop s’hagi treballat individualment amb l’alumne amb necessitats educatives especials és important realitzar les activitats també amb la resta de la classe, ja que això contribueix a potenciar la seva autoestima i afermar la seva seguretat. TEMPORITZACIÓ Les sessions seran d’una hora, un cop a la setmana durant un trimestre. Totes les sessions amb els alumnes tindran la mateixa temporització i situació per tal de crear un hàbit rutinari. AVALUACIÓ Mitjançant una graella d’observació. MATERIALS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Graella d’avaluació | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“EN PAU VA AL MERCAT” FOMENTAR LA INDEPENDÈNCIA PER A LES ACTIVITATS MÉS QÜOTIDIANES Nivell: Cicle Inicial Primària Àrea: Coneixement del medi i Matemàtiques Trastorn: Síndrome de Down |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
^ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||