Disseny: Joan Roig
Titol
Galeria d'imatges   Enllaços
Inscripcions   Localització

Segons la tipologia de les activitats i dels col·lectius que les realitzen podem distingir diferents línies d'actuació:

. Línia d'activitats de recerca d'un dia de durada, corresponents a centres educatius relativament propers al bosc de Poblet i que desenvolupen una activitat on predomina el treball de camp.

. Línia d'activitats de recerca de més d'un dia de durada, adequades a aquells alumnes que fan estada en les instal·lacions de l'Alberg de Joventut Jaume I. Aquests centres disposen de més temps per desenvolupar la recerca, ja que el primer dia es fa un treball d'aula previ al treball experimental al paratge natural.

. Línia d'activitats de recerca a centres educatius de la Conca de Barberà, adreçats a aquells centres més propers al PNIN de Poblet. Expressament per a aquests escolars s'ha dissenyat un programa en el qual els escolars realitzen activitats des del primer curs de cicle inicial de primària fins al segon curs d'educació secundària obligatòria.

. Línia d'activitats de recerca de geologia, per als alumnes de primer i segon de batxillerat que cursen l'assignatura de Ciències de la Terra. Es tracta d'un projecte de coordinació que fa possible la realització d'un estudi de camp pels alumnes de diferents instituts d'educació secundària.

. Línia d'activitats de recerca per a cicles formatius i tallers d'ocupació, ambdós encarats a un futur laboral d'àmbit forestal, aprofundint en les matèries curriculars que tenen a veure amb el medi natural. En aquestes activitats, els alumnes adquireixen coneixements que podran aplicar en un futur treball forestal.

. Línia d'activitats de recerca per a futurs docents, per a estudiants de magisteri. S'exposa la metodologia i plantejament de les activitats de recerca al PNIN de Poblet, a fi que els futurs mestres coneguin diferents sistemes de treball amb alumnes en el camp de les ciències naturals aplicades al medi natural.

. Línia d'activitats de recerca per a docents del Seminari Permanent de Ciències Naturals de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), que exerceixen de docents. S'exposa el plantejament i sistema de treball perquè tinguin nous materials i eines didàctiques en l'estudi del medi natural, amb la finalitat que els serveixi de recurs pedagògic a l'aula.

. Línia de col·laboració amb entitats de caire naturalista, com el Centre d'Història Natural de la Conca de Barberà (CHNCB) i l'Institut d'Estudis Vallencs (IEV), col·laborant en algun programa d'educació ambiental que coordina l'entitat o bé en xerrades informatives adreçades a un públic sensibilitzat per temes relacionats amb el medi natural.

barra
PROJECTE EDUCATIU DE LES ACTIVITATS AL PARATGE NATURAL DE POBLET

INTRODUCCIÓ

OBJECTIUS I ACTIVITATS